16 oktober 2011

Heldress i striper

Selv om jeg nyter livets glade dager i sol og varme, så blir det strikking om kveldene. Ja faktisk av og til med bassenget også, selv om det kan bli i varmeste laget.

Jeg holder, både fysisk og mentalt, på og forberede meg til kaldere tider når vi kommer hjem. Derfor er jo Heldressen fra Nøstebarn et must (klassiker) i mine øyne. Den første har hun brukt faktisk fra 2 mnd til 16 mnd og var nok i  knappeste laget nå på slutten.



Denne gangen valgte jeg striper og er strålende fornøyd, fargene er med inspirasjon fra Daria sin nydelige dress.

Som dere kanskje ser, er den helt ferdig....... men uten knapper. Det får vente til vi kommer hjem til "kulden".

Strikket i str 2 år med New Zealand lammeull fra 123knit.com. Fargene Hot pink og Dark Fuchsia.
Det gikk med 228g deilig ull.

Æsj, lue

Ingen vinter uten LUE (med øreklaffer) fra Nøstebarn, også i striper som selvfølgelig matcher dressen. Denne luen har en super passform, den er jo ikke så veldig tett på ørene da, men det går jo an å gjøre noe med om man ønsker. Den er også veldig rask å strikke, ble laget på en dag i skyggen! Her gikk det med 29g garn



Siden jeg har mer garn igjen, har jeg også planer om Nøstebarn sokker og votter, men det har jeg ikke oppskrift på her nede.....så det kommer kanskje ved en senere anledning.

12 kommentarer:

  1. Så fine farger!
    Nyt dagene =)
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  2. Nyt varmen!

    nøstebarndressen er digg, vi har brukt våre innmari mye. Stilig fargevalg!

    SvarSlett
  3. Nydelige farger! Har også strikken den dressen i litt tykkere striper, og den lua - ikke striper...
    Er bare best med hjemmestrikka ulltøy!

    SvarSlett
  4. Fin dress, likte fargevalget! Ser ganske identisk med fargene på en jakke vi har arvet (og brukt mye) fra 70-tallet. Artig!

    SvarSlett
  5. Nydelige farger!! Kos dere videre i varmen,, uten lue :)

    SvarSlett
  6. Enig med deg, heldressen er super og nesten et må-ha plagg! lurer på om jeg må strikke den til lille niese til jul? mulig jeg kopierer fargevalget ditt, ok?

    SvarSlett
  7. Kjempefin! Nøstebarn har de herligst oppskrifter. Tøffe fargevalg og alltid stilig når det matcher med både lue,votter og sokker ;)

    SvarSlett
  8. Supre farger på dress og lue! Og utrolig fine strikka plagg, godt jobba i varmen:)!

    SvarSlett
  9. Nydelige farger til nydelige plagg fotografert i et nydelig miljø. De blir nok gode i bruk når dere kommer hjem igjen. :)

    SvarSlett
  10. Det er så rart å se bilder av ull i varme strøk! ;) Lekker dress:)

    SvarSlett
  11. Flotte farger på nydelig plagg :)

    Håper du nyter sola!
    klem

    SvarSlett
  12. Digger fargevalget, det er til å bli glad av :-D

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails