29 januar 2013

Babyribb.....

Bukse til babyen er et "must".
Denne gang falt førstevalget på ribbebuksa til nøstebarn.

IMG_9593

Jeg endret  livet ved å la være å strikke huller til tråden da jeg ville ha strikk i livet. Når jeg var ferdig med buksa , angret jeg.....kunne likevel tenkt meg knytting.
Jeg tror jeg tenkte at det ville bli mer praktisk med strikk ....
Jaja, g(h)jort er g(h)jort og elg er elg......

IMG_9592

Deilig myk og elastisk ble den likevel med to rette og to vrange.

IMG_9588

Det gikk med 73 gram Alpaca Silk fra Drops i str 0-1 år.
Deilig, mykt blankt garn.

8 kommentarer:

Stine sa...

Søt bukse! Denne står på min strikkeliste også :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Fin ullbukse :-) Og så fin header du har laga deg :-D Sliter med å få midtstilt et headerbilde på skolebloggen min jeg :-( Veldig søt mage og da :-))

Ha det godt - klem Siv

Synnøve sa...

Den ble utrolig fin! Nydelig farge, nydelig garn og passformen er sikkert helt super :)

Rebecca Eskeland sa...

Kor gikk du henn for å få inn bilder øverst??kjekke bukser de ribbene der:-)

hurlumhei sa...

Fin bukse! Du får bare justere på strikken i livet etterhvert - min frøken på fjorten måneder bruker fremdeles sin, som hun også brukte som nyfødt. Genial den oppskriften der!

Silje sin blogg sa...

Kjempe fin bukse! Tenkte litt på å prøve meg på en slik en selv;) burde jeg bruke tynt garn da kanskje?

Komadyret sa...

Det er tynt garn til denne oppskrifta ja og tynne pinner :/ nøstebarngarn tykkelse, men tynn alpaca får også fint.

Siren sa...

Superfin ble den!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails