25 februar 2013

Hei Ho

Litt utenom sesongen kanskje, men siden det enda er herlige flotte vinterdager på vestlandet og vi nyter "sol og sommer" i ullklær og minusgrader, må jeg jo benytte sjansen.

Jentungen er veldig glad i blåfjell. I forfjor gikk det vel som julekalender om jeg husker riktig, da var hun vel ca bare 1år og 7 mnd om jeg kalkulerer riktig. Ordforrådet var vel ikke så veldig stort og hun kalte blåfjell for "I ho nana", trolig fritt etter sangen.
IMG_9801

Dvd en har vert i hus noen år nå og hun ser den ivrig i perioder, da spesielt før jul. Men i år kalte hun blåfjell for "Hei Ho". Også etter sangen, men kanskje mer ordrett dette året (eller i fjor da......jada det har ikke vert jul i år jeg vet det ;))

Strikkemappe3
Litt posering i finværet, se skyfri himmel i bakgrunnen ;)

Guttungen fikk en blåfjell lue når han var liten og den har selvfølgelig gått i arv, men jeg hadde klart å hamstre med meg noe blåfjellgarn fra pt for en god stund tilbake og det må jo brukes opp......Derfor laget jeg en ny lue til jentungen en gang i fjor, i en litt annen blånyanse. Hvis du ser nøye etter vil du legge merke til at toppen av luen er mer grå enn resten, ja for jeg gikk jo tom for blåfarge underveis......."man tager hva man haver".

I samme slengen et lite gjensyn med pippi trøyen, fremdeles litt stor men brukes med stolthet av en ekte pippifan ;)

1 kommentar:

  1. Herligg lue! Og den Pippi-jakka er virkelig superfin. Trur eg må vurdere å strikke ein slik sjølv:)
    Sigrid:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails