19 februar 2014

Syr igjen.

Jeg har sydd mitt første skikkelige plagg etter at jeg fikk minsten. Jeg sydde noen beskjedne smekker for en tid tilbake, (sånn ca halvt år siden) men det er jo ikke akkurat å regne som plagg.

Vi har såvidt fått dratt igang med litt sying igjen på sanitetshuset i bygda, men foreløbig har vi bare vert 3-4 stk om gangen. Men uansett er det koselig og komme seg ut og sy sammen med andre. Det ble litt knoting og tenking, ting går raskt i glemmeboka, men heldigvis er det bare å tørke støv av gammel kunnskap så kommer den snikende tilbake!

Første plagg ut ble onepiece til minsten i deilig velour fra Stoff og Stil med hvit ribb fra samme butikk. Lommene er i fleece og den er pyntet med fleecestjerne på ryggen, etter fri fantasi.



Mønsteret er forlenget med ca 4cm i kroppen for å passe min lange 11 mnd tass. Mønsteret finner du i boka til Tante Mie - Barneklær på 1-2-3.




 Oppbrett på armene foreløbig gjør at den forhåpentligvis passer lengre....



Hetten har kantebånd, dette gjør at den står finere synes jeg. Hetta er spiss, og det er også laget hempe i enden av hetta av kantebånd, stilig effekt. Jeg deler heller ikke hetta i to som det står i oppskriften, da slipper jeg søm på midten bak på hetta

Å sy glidelås er alltid et sjansespill, spesielt på velour, da det tross for overtransportør på maskinen, alltid vil flytte på seg. Ja jeg er ikke noe flink til å bruke vliselin, for det glemmer jeg alltid å ta med meg og jobben hadde nok kanskje vert lettere med dette. Men jeg liker at ting går litt fort og at det er enkelt!

Fornøyd liten gutt i lun og god dress!



Jeg har startet nedtelling av permisjonstid, etter vinterferien neste uke er det full rulle igjen. Gjett om jeg grugleder meg....;/ ;)

2 kommentarer:

  1. Åå, den var jo kjempesøt! Så flink du er :D

    SvarSlett
  2. Så utrolig nydelig! Vakre farger og kjempefint med stjerne bak! Herlig at du har kommet i gang med syingen igjen, gleder meg til å se mer fremover:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails