16 februar 2015

Koftedilla

Kofter er jo inn som aldri før, og jommen har jeg endelig klart å begynne på en kofte til meg selv også. Etter x antall år med tanker om å gjøre det.

Når jeg fikk Kofteboken til jul, så falt jeg pladask for Bøvertun kofta, som mange andre.

Jeg har valgt å strikke den kun med mønster i bærestykke.

IMG_4449


Jeg er nok litt i tregeste laget og siden mønster er noe konsentrasjons jobb for meg så har jeg foreløbig valgt å kun strikke på den hjemme, noe som resulterer i at det går fryktelig seint siden en omgang tar midt sagt en evighet. Tror jeg må ta den med meg på jobb.....

I går oppdaget jeg også tre små feil på blomsten "#¤%&/ jett om jeg lar det være. Å rekke opp 6 omganger er som å gå en uke tilbake i tid for meg....uaktuelt, kanskje jeg kan skjule feilen med maskesting om de viser.....

Men snart er jeg halvveis på mønsteret og håper  på bedre tider når alt går rundt og rundt i samme farge, selv om det er små pinner.....

Untitled


Litt kofte syt fra meg som ikke er vant til store mønsterprosjekter, men jommen har jeg lyst på mange fine kofter seg jeg. Håper bare denne blir vellykket, for det er jo sååå utrolig mange fine kofter å velge i. Nå skal jeg snart ferdigstille det andre prosjektet mitt, så skal jeg "prøve" å konsentrere meg om en ting om gangen......eller....

Neste får vel bli en eller to kofter til barna.........det er iallefall grei størrelse og øve seg på!

Hvilken er din favoritt?

6 kommentarer:

  1. Koftestrikking er hjemmearbeid ja! Jeg har holdt på med kofte til ullungen i snart et halvt år. Det er rart hvor mange andre prosjekter som blir ferdig før denne kofta, men fin blir den! Og ferdig skal den bli.... innen mai!

    SvarSlett
  2. Kofter er så fint! Jeg syns du er tøff som setter igang med en i voksenstørrelse. Jeg er som deg, treg på mønsterstrikk, så jeg har kun prøvd meg på luer og barnejakker/gensere med mønster. Men jeg drømmer om en fin kofte til meg selv.

    SvarSlett
  3. Flink du er så har begynt på noe til deg selv, her også er prosjekt til meg selv på listen, men det får vente litt til. Heier på deg!

    SvarSlett
  4. Så kjekt med koftestrikk, deilig med noen egoprosjekter også. Men disse tar tid.. Det er ikke så lenge siden jeg ble ferdig med nancykofta og nå står retrokofta for tur. Knerten skal også få kofter etterhvert, men jeg synes de blir finere når han lærer å gå så da blir det nok noe til barnehagen tenker jeg:)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Mager trøst kanskje, men mønsterstrikk går raskere etter hvert. Når du har valgt Bøvertun med mønster i bærestykket er jo også mønsterdelen unnagjort etter ikke alt for mange omgangene, og du kan surfe i mål med glattstrikk! Jeg har lyst på en Bøvertun selv, men lurer på om jeg skal forvandle den modellen du strikker til genser. Ser for meg at det vil ta seg strålende ut med Bøvertun-genser på ski i påskefjellet :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails