20 mai 2016

Marygenser

Jeg har visst havnet skikkelig på ego strikk for tiden. Den ene genseren etter den andre går til meg og ikke ungene, tre gensere bare i år.....hva skjer!!! Kanskje ungene vokser til, har mer enn nok ullgensere og jeg har innsett at å strikke voksen genser ikke trenger å ta så veldig lang tid?

Marygenser

Den konklusjonen kom raskt gitt.....men er nok ikke vedvarende.

Snøløv er blitt en favoritt hos mange, også hos meg. Minstemann har fått seg en, så da var det vel min tur neste? Jeg hadde vel strengt tatt planer om en til jentungen i første omgang, men det hastet ikke da hun hadde nok gensere i øyeblikket. Så da hastet kanskje min mer? Kremt!

Marygenser

Marygenseren- for det er jo faktisk det den heter til voksne. Det er igjen flinke Marianne J. Bjerkman som tryller frem de vakreste strikkeplagg, i et enormt tempo. Ta en titt på Ravelry, eller søk henne opp på Instagram som @knitsandpieces. Inspirerende dame, rett og slett.

Genser på pinne 5 er jo relativt raskt gjort, hadde det ikke vert for hjemme eksamen og diverse andre småhindringer i veien...... Men eksamen er levert for en uke siden (nå er det bare å håpe på det beste) og andre hindringer er vel ryddet av veien får vi håpe?. Livet uten skole kjennes iallfall veldig befriende ut i dette øyeblikket.

Marygenser

Selv om det snart er sommer, kan nok denne genseren bli kjekk å ha til sene sommerkvelder, men forhåpentligvis blir den vel liggende i skapet til høsten viser seg, men det gjenstår å se. Jeg håper iallfall at det blir såpass varmt og godt at man glemmer hele ullstabelen i skapet.

Så er det bare å sette i gang med nytt prosjekt, og begynne å planlegge feriestrikk. Ja jeg sa vel at det snart er sommer.........

Marygenser

Jeg har brukt 288 g Drops Air i str M- Det er en tettsittende modell, så om du liker den vid, gå opp i størrelse (det kunne nok jeg også gjort), men jeg håper garnet gir litt etter i bruk. BTW, det er 35% på Drops Air ut Mai, så løp og kjøp (jeg handlet vel selvfølgelig før dette kom)....

6 kommentarer:

  1. Veldig fin!Lurt å strikke masse egostrikk, det blir jo mye brukt :) Jeg tror det blir litt Air på meg og, for å supplere det jeg har liggende. Planen er en jakke til meg selv, men må tenke litt på hvilken først.

    SvarSlett
  2. Den var flott ! God helg til deg

    SvarSlett
  3. Fin genser som du så absolutt fortjener, synes jeg. Kjekt å strikke noe til seg selv.
    Garnkassene mine er rimelig fulle så jeg prøver å motstå fristelsen til å kjøpe mer Drops-garn. Bare det jeg har klare planer for, tror jeg.......

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Den er så fin! <3
    Lurt å kjøpe garn til den på salg, det tror jeg jammen jeg skal ta å gjøre. Takk for tipset :)

    SvarSlett
  5. trur du jeg kan strikke den med drops alpaca?

    SvarSlett
  6. Anonym - Du får strikke deg en prøvelapp og sjekke strikkefastheten. Jeg vil tro den vil bli veldig tung i alpakka. Men blir sikkert fint.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails