10 juli 2016

Sommerlett Singlet

Sommer tid = bomullstrikk. Tradisjonen tro må jeg alltid strikke et plagg i bomull eller bomull/ull. Man håper selvfølgelig på sommervarme slik at alt ull kan pakkes vekk, men av erfaring kan man nesten bruke ull hele året her hjemme, tragisk nok.


IMG_9787

Valget falt på Sommerlett singlet fra Paelas, en yndig lettstrikket sak. Pakket den i håndbagasjen og fikk den med til Spania. Vanligvis blir det ikke så mye strikking som jeg ønsker på solsenga, men dette året var vi jammen litt ovenpå med tanke på småunger og basseng, så det ble litt strikketid likevel. Samt lesing av bøker, fantastisk!

Mønster i begge sider er enkelt og følge, det ser mer innvikla ut en det er. Det gjør plagget rett og slett.

Sommerlett singlet

Det sies at singleten kan brukes både fram og bak, du velger selv, personlig synes jeg den ble finest med utringningen bak.

Jentungen ble fornøyd med plagget og nå når vi er hjemme til "kulden" igjen, så kan den få bli litt brukt også, 30 grader ble for varmt for bomull/ull i mitt hode.


Sommerlett singlet
Bilde mitt fra Instagram

Oppskriften kan kjøpes fra Paelas.
Denne gangen falt valget på Cotton Merino fra Drops. Et overraskende bra garn å strikke med, det gikk med 147 g til str 8 år, strikke den bittelitt lengre enn den skulle være.

1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails