17 mars 2017

Rykk tilbake til start.....

Jeg holder på med Frøkenvinterseilergenser fra Pickles. En deilig genser i Tweed garnet deres, btw et digg digg garn om du ikke har prøvd det. Stripene er strikket i deiligste Angora garnet deres.
(ja det er vel litt fyfy med angoragarn hører jeg, men fytti så digg :))

Frøkenvinterseilergenser

Tykt garn og tykke pinner = raskt strikket.

Jommen sa jeg raskt. Særlig når man nesten er ferdig med bolen og innser at den faktisk ble litt telt og jeg ikke klarer å slå meg til ro med at denne blir fin nok for dyr genser å være.
JA hjemmestrikk er dyrt.

Frøkenvinterseilergenser


Ja, da rekker man opp da, nesten helt til toppen av genseren, som er strikket ovenifra og ned.
Så var det påann igjen.....

Frøkenvinterseilergenser

Alt går fint om man har kaffe i mummikrus..... 

Dipdye

Frøkenvinterseilergenser
Litt mørk sjokolade hjelper også på motivasjonen.

Jeg strikker i fargene Varde og Lakksko - Lakksko og tweed, høres rart ut, men blir fint - lover.
Jeg tror jeg endte opp med en ca størrelse S eller M.

Garnpakker får du kjøpt hos Pickles.no
Untitled

Nesten samtidig, eller litt innimellom, har jeg strikket to armer til Islenderen min Riddari.
Gleder meg til å begynne på bolen.......Bakvent å strikke armer til en genser og bol til en annen, kunne jo strengt tatt hatt en ferdig genser istedenfor to uferdige

Men hadde det vert like gøy? sikkert ikke, oppleggsyken er digg ;)

Frøkenvinterseilergenser


Hva med deg, rekker du opp om du innser strikkeplagget ble en flopp? 
Eller gjemmer du det i UFO korga og starter på noe nytt?

Jeg er klar for jobbehelg (igjen), håper selvfølgelig på å få strikket litt på begge deler, tror nok Riddarien skriker etter å bli lagt på pinnene nå. 

Ha en super helg alle sammen!



7 kommentarer:

  1. Jeg rekker opp! Det skjer faktisk rett som det er. Mye mer motiverende å strikke noe som jeg vet vil bli brukt. Ser veldig fin ut den genseren din, ja, ermene på den andre også! Lykke til med innspurten på begge!
    Jeg hekler oldemorruter om dagen. Smånøstene mine skal få et nytt liv.....

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Eg og rekker og opp når eg ikkje er fornøgd. Det syns eg hører med til strikkinga i grunnen. Det ser ut som ein fin gensar.

    SvarSlett
  3. Jeg rekker alltid opp. Ellers så får jeg så dårlig samvittighet. Dyrt med garn. Er seielergenserne store i størrelsen?
    Klemz

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. @Ingunn så lurt å bruke opp rester på oldemor ruter, elsker de. Kjempefine.

    SvarSlett
  6. @Ruthsdatter Jeg syns den er veldig stor i størrelsen i forhold til hva jeg er vant til at Pickles oppskrifter til barn er, men den skal jo være litt løs i passformen. Viktig å sjekke målene i forhold til hva du selv vanligvis bruker. Det vanskeligste er å få lik strikkefasthet som dem, de strikker veldig løst......

    SvarSlett
  7. @Bodil
    Enig, det hører med til strikkingen, vet om mange som sier de hadde gitt opp for lenge siden, men tenk den mestringsfølelsen når man da er ferdig etter opprekk ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails