24 april 2017

Mathilda´s lue

Jentungen ville ha en påskelue, det resulterte i at jeg ba henne tegne en lue hun ville ha, så skulle jeg strikke den. Dette var litt for å gi henne tidsfordriv, men også for å vise henne at hun kan lage ting selv.  Guri så stolt hun var da hun skulle velge farger og jeg faktisk strikket denne herligheten av en fargefest.

Jeg jeg liker farger,  det gjør jentungen også. Farger gjør oss glade. Derfor ble det en ekstra fargerik lue denne gang. En påskelue.

Mathilda's lue

Designet av Mathilda, derfor Mathilda´s lue.

Jeg har laget mønster og diagram på luen, så dere kan strikke en selv om dere vil, og nei, den trenger ikke strikkes i tusen farger

Det gikk med 76 gram garn.
Størrelsen er ca 5-10 år, den er litt baggy i toppen.

Link til oppskrift på Ravelry finner du her
Ellers ligger den også som en egen side på bloggen, litt nede på høyre sidebar.

Hvis du strikker luen blir jeg glad om du gir meg et lite vink, eller en #.

3 kommentarer:

  1. Skikkelig fin påskelue i fine farger, synes jeg! Datteren din er en flink designer :)

    SvarSlett
  2. Herlig utfordring som hun løste perfekt! Så enig med deg ang farger. Vi burde kle oss mer fargerikt. Det gjør oss glade!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så gøy at hun tegnet sin egen lue :)
    - da blir det ekstra stas å bruke den.
    Farger er gøy!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails