18 juli 2017

Singlet

Jeg har strikket sommer singlet til jentungen i egenkomponert versjon. Jeg laget en da jentungen var ca 2 år. Nå har jeg strikket en større versjon, i noenlunde samme oppskriften. Det ble litt større pinner og et annet garn denne gang. Garnet har ligget fra i fjor, så letter litt på samvittigheten.

Singlet


Singleten ble ferdig til sommerferien - (som for meg snart er over, buhu)

Singlet
Ble litt brei ved skuldrene/stroppene....

Jeg er ikke noe reser på oppskrift skriving og utrekninger, men tenker at når jeg får tid, så skal jeg fin skrive den og legge den ut. Det er jo ikke noen hokkus pokkus oppskrift,  
mulig det også er noen småjusteringer som kan gjøres.



Singlet

Det er heklet en pikotkant rundt ermehull og halshull. 

Singleten er strikket i Drops bomull merino på pinne 3,5. 
Det gikk med 163 gram garn i ca en str 7-8 år.

Jegntungen er fornøyd, og hun singleten er stadig i bruk. 

1 kommentar:

  1. så flott den var på den fine jenta! Ha en fortsatt fin sommerhelg og Happy Knitting!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails