28 februar 2018

Rillesjal

Da jeg var innom Lykkelighandel.no og handlet garn (se forrige innlegg) så jeg et nydelig sjal, jeg angret sjappt på at jeg ikke hadde undersøkt dette nærmere og måtte derfor spør Lene på IG i etterkant, hun var så snill og sende meg oppskrift på sjalet som hun selv hadde komponert.

Sjal

Jeg endte ikke opp med å bruke oppskriften, men tenker jeg skal strikke den senere da jeg har 4 nøster til liggende i denne deilige mini alpakkaen.  

Fargespillet i denne spraglete mini alpakkaen fra Sandnesgarn, syns jeg bare er helt fantastisk, det bare skrek etter meg i butikken og jeg angret sjapt på at jeg ikke hadde kjøpt det. Men heldigvis har jeg en snill venninne i Skjold som tagget meg i et salgsinnlegg på Facebook, hos Frøken fryd, hvor akkurat denne deilige mini alpakkaen var på salg. Hun hamstret derfor 6 digge nøster til meg.

Mini alpakkaen i kombinasjon med Dale Erle ble sjalet nesten som jeg hadde tenkt meg, kanskje det kunne vært en anelse større men det passer perfekt. Sjalet er rille strikket i en trekant med økninger i starten av hver pinne. Enkelt strikk. Jeg strikket til jeg gikk tom for garn på andre nøste mini alpakka….


Sjal



Sjalet er mykt og deilig, det gikk med to nøster mini alpakka og det er 4 gram Erle igjen av nøste på 50g.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails