18 september 2018

Vintervarmtsjal

Jeg har klart å kvittet meg med restegarn, enkelt, haha.

Rester fra Damejakka loppa har blitt til sjal og for en godfølelse det gir når man ikke legger all restegarnet tilbake i skapet, men får det på pinnene med en gang. 


Vintervarmt sjal

En slags "gradient" i restegarn - Grønn, gul, grønn, oliven og brun.


52828013-616B-47E4-B630-92603E208ED9

       Vintervarmtsjalet er en oppskrift fra Elisabeth aka Strikkelisa.
Sjekk ut Ravelry eller IG #vintervarmtsjal for mange flotte varianter. 
Strikk det ensfarget, flerfarget, gradient, striper, hva du vil. 
Egentlig et perfekt restegarn prosjekt om du har deilig ull liggende.

Førte gang jeg har strikket i-cord kant på noe som helst, og det gikk veldig greit. 
Sjalet avsluttes med en blondekant, som jeg valgte å ha i hvit.

Vintervarmtsjal


Det gikk med 190 gram garn til sjalet. Strikket i Rauma finull.

Antar dette blir godt brukt når høst/vinter kulden inntar landet. 

Nå har jeg nedtelling til Bergen Strikkefestival som er siste helga i måneden, sees vi der? I tilfelle, si hei ;)

3 kommentarer:

  1. Den hvite blondekanten gjorde seg så absolutt!Ingen kan se at dette er et restegarnssjal. Riktig fint! Ca 20 grader her i dag, men sjalsesongen er like om hjørnet skal vi tro kalenderen.

    Fortsatt god uke fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så nydeleg sjal, og smart bruk av restegarn :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails