11 mars 2019

Gretegenser

I fjor kjøpte jeg en drøss med garn på salg hos Feel butiken da de skulle slutte å selge garn, jeg tenkte i farten at jeg skulle strikke meg en grønn Mariusgenser eller lignende og hamstret med meg nok garn... Siden jeg allerede har to Mariusgensere og dette garnet var syltynt i forhold til hva jeg hadde sett for meg, endret på planen. 


Gretegenser


Det resulterte i at jeg gikk for Gretegenseren fra i boka #bystrikk til Ingunn Myklebust - Knitting Inna.



Untitled

Selv om garnet var tynnere enn orginalen og jeg fikk en maske feil på strikkefastheten, så tenkte jeg vel at det går fint. Jeg reknet litt og gikk for str M på pinne 3, og krysset fingrene.... jeg burde kanskje ha økt til 3,5 på mønsteret men synes ikke det passet gå godt til det tynne garnet. 


Untitled

Jeg strikket etter oppskrift på koftearmene da disse var litt videre og har litt større ribb, så brukte genser oppskriften fra boken til resten. Likevel har jeg klart å bomme litt på armlengden, og sammen med en litt trang mønster bol, så ble den litt for liten til meg, ikke veldig mye men sånn passe til at den ser en størrelse for liten ut....kjedelig. 

Slanking eller blokking next?? Jentungen likte den godt, men for henne ser den ut som en god lang genser/tunika med for lange armer.

Så da er det spørs, selge den, gi i gave eller legge den på vent? Den er jo søren meg fin også om jeg må si det selv.....hehe.


Untitled
bilder tatt før vask

Garnet er Superfine alpakka merino fra Knit at home.
Det gikk med 317 gram garn.

Forlag til hva jeg skal gjør med genseren??


6 kommentarer:

  1. De ble en veldig flott genser. Digger fargekombinasjonen du har valgt. Så synd den ble litt liten.

    SvarSlett
  2. Nydelig genser!
    Du kan jo velge en mellomting, legg den ut til salg til riktig pris (altså ikke gi-bort-pris, jeg blir deprimert over hvor billig enkelte selger), men hvis du ikke får solgt den, så sparer du den til hun vokser inn i den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Foreløbig ligger den på vent, så får tiden vise hva jeg gjør med den.... Skal ikke selge den til gi-bort pris, hehe.

      Slett
  3. Enig med Ugla! Det er en flott genser, og den er så klassisk at den tåler å ligge til hun vokser inn i den. Hvis ikke kan du selge den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja den er flott, den får ligge litt så får jeg se....Jentungen vokser rasende fort.....

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails