18 juli 2020

Vertices unite

Jeg er i restegarn modus enda og prøver desperat å kvitte litt garn. Det minker utrolig sakte på lagergarnet og det er ganske frustrerende. Kanskje garnet er såpass drøyt, eller er det bare jeg som strikker utrolig seint?

Jeg jobber på legevakt og har jobbet mye siden Corona kom og da har det naturlig blitt mindre strikking de siste månedene.
Men nå har jeg endelig hatt litt etterlengtet ferie, faktisk 17 dager på bobil tur i nesten hele Norge føles det som (tror vi var innom 8 av 11 fylker, btw veldig forvirrende med disse nye inndelingene. Alt man lærte på barneskolen er liksom gone....jaja, ikke alt da, men mye) Takk og lov for google ;)

Turen gikk fra Karmøy -Voss -Stryn -Geiranger -Ålesund -Kr.sund -Trondheim -Brumunddal -Bø i Telemark -Karmøy. Så kan si vi har hatt våre timer på veien i sommer, vi har hatt mye regn men også finvær. Men mest av alt, fantastisk natur og flotte opplevelser. Favoritten min må jo sies å være Geiranger og her i området kan jeg godt tenke meg å reise tilbake til ved en annen anledning og i litt varmere vær, her e det mye jeg kunne tenkt meg å sett i finvær. Det var noen ting vi droppet pga været, feks Rampestreken i Åndalsnes, den stop høyt på lista, samt Hellesylt, Urke, se mer av sunnmørsalpene liksom. Vi snakket også om Galdhøpiggen.....Kanskje neste år? ;)

Vi har heldige og hadde tidlig ferie, nesten ingen utenlandske turister og vi startet før fellesferien. Vi merket trøkket på campingen etterhvert som flere fikk ferie, og nå når grensene åpner mer vil nok de som har sein ferie merke det bedre enn oss. Jeg syns vi va råheldige som fikk SUP et langt ut i Geirangerfjorden uten Cruiseskip, det var helt magisk. 

Jeg har faktisk ikke strikket så utrolig mye som jeg kunne ha gjort, det var altfor mye fin natur å se på veien. Men jeg har klart å ferdigstille Vertices Unite, liten versjon. Det ble litt strikking mellom Google maps navigering og vakker skue, men jeg har generelt strikket veldig lite forhold til tidligere år. Jeg vet ikke om det rett og slett er strikkemojoen som er litt lav eller hva det er. Jeg var innom 8-9 garnbutikker på veien (må jo inn å kikke), men kjøpte ikke noe. Ingenting fristet, "alle selger det samme".... Jeg vil ha spennende nytt garn som kan inspirere meg, ikke at "alle" selger Sandnes Garn, Dale og Rauma. Ja jøss, de har flott garn, men jeg vil ha noe nytt og spennende kjenner jeg. Så har du tips, kom med dem ;)

Jeg har brukt lammeull fra Nøstebarn og Filcolana til sjalet, og jeg ble visst nesten ikke kvitt noe nå heller.....
Det gikk kun med 91gram garn. Jeg tror jeg må gå for større prosjekter om jeg skal kvitte mer....


Alt i alt, Vertices Unite var veldig gøy å strikke, da man føler man begynner på noe nytt hver gang man bytter seksjon, det gikk overraskende greit og kanskje ble det noen småfeil, men det juksa vi vel til vel ;)




Jeg gikk for en fargerik versjon av sjalet, så gjenstår å se om det blir brukt da....sjal er veldig gøy å lage, men bruker det ikke så mye som jeg burde.

Håper dere alle har en Corona-fri sommer og koser dere masse. Jeg begynner på jobb igjen på mandag. Her kommer et lite sommerbilder dryss, fytti for en gøy tur vi har hatt. Minner for livet både for voksne og barn ;)



SUP i Geriangerfjorden


Geiranger


Christian Radich lå i fjorden første dagen vi kom, vakker skute i vakker natur ;)


Bilderne ligger litt motsatt rekkefølge her men, pyttpytt....


Bø i Telemark

SUP på Mjøsa

Malvik utenfor Trondheim

Trondheim






Ålesund 



Voss Gondol 



Mellom Lom og Stryn - Rakssetra





2 kommentarer:

  1. Fine farger i sjalet ditt. Det er merkelig med det å skulle bruke opp garn, jeg syns det formerer seg isteden- men kanskje det er jeg som "glemmer" at jeg kjøper litt nytt innimellom? he he....Det ser ut til at dere hadde flott tur, vakre bilder. Jeg koser meg med å "reise" med sommerbilen på NRK, blir ikke noen tur iår.

    SvarSlett
  2. Så bra at det ble en fin norgesferie! Lekkert det sjalet ditt! Synes det ser ut til å være passelig størrelse på det. Regn og grått her i dag, men håper på litt mer sommer.....

    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails