23 september 2020

The Cardigan Solo

Får man egentlig nok jakker i mohair?

Jeg elsker Drops sin kid-silk og jeg ville ha en ny cardigan i lekker beige farge. Jeg fant en kombo av lys og mørk beige som ble litt champagne lignende. Lekker spør du meg, eksklusiv om du spør min kollega, men eksklusivt er også fint ;) 

Jeg fant en fin jakke i boka Meg & Ministrikk til Lene Holme Samsøe link til Ravelry her og gikk til innkjøp av garn. Jeg ønsket meg en lett og tynn cardigan og endret fra tre til to tråder og gikk også for litt tynnere pinner. Når man strikker ovenfra og ned, er det lettere å justere størrelsen og tenkte at det går fint. 

Untitled


Det gikk fint også, helt til jeg valgte å lage den litt vel kort. Så skjedde det igjen, Cardiganen passer meg, som bolero vel og merke...... den ble enda finere til jentungen ;) Det begynner å fylles opp i hennes skap nå.... Selvfølgelig kunne jeg bare strikket den lengre, jeg har jo mer garn, men jeg gadd rett og slett ikke. Jentungen hadde såååå lyst på denne jakken at da var det jo enkelt, felle av og begynne på nytt prosjekt......

Kanskje blir det en ny på meg om litt? Må bare ferdigstille de 4 genserne jeg holder på med.......Hørte jeg noen som sa oppleggsyken?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails