28 juni 2010

Hekla luer


Min svigerinne har ei venninne som selger barneluer (har dessverre ikke noe nettside som jeg vet om), og jeg har vert så heldig å få en i gave ;)

Luen er heklet i bomull, og knytes med silkebånd.




Tittei!

Litt stor lue enda, men ikke langt vekke når jeg knytter den :)




Jeg fikk ikke bare en lue, men to :) Denne er heklet i akryl.

Jeg fikk egentlig denne siste luen av svigerinnen min,  da vi fant ut at det gikk an å få dem i bomull istedenfor akryl, ville jeg heller det (må jo være ærlig og si at jeg liker bomull bedre enn akryl :).

Den snille damen som hekler, kom med ny lue.......men ville ikke ha denne i retur....... Så istedenfor å få EN lue, har jeg nå TO flotte luer, den ene litt større enn den andre. Greit å ha til to ulike vokseperioder!

12 kommentarer:

Trine sa...

Utrolig skjønne luer da! Men enig med deg, bomull framfor acryl.

snakkemunn sa...

Så nydelig søte luer du har fått i gave. :)

Morgenstemning sa...

Heggheim production? :-)

Lykkelinn sa...

Kjempefine luer, og jeg holder nok med deg i at bomull er bedre enn akryl... ;)

Komadyret sa...

E kje sikker morgenstemning,men stemme sikkert d :) får hørra me na tante :)

Synnøve sa...

Takk for hyggelige kommentarer hos meg, og FOR noen nydelige luer du er så heldig å ha fått! :) Praktisk med to ulike størrelser - de søte små vokser jo så altfor fort ut av nydelig håndarbeid!

Siren sa...

Akk, så søt:) Og nydelig jente:)

Rapunsel sa...

De var veldig flotte!
Så du hadde kommentert inn på bestemors kosekrok og bare MÅTTE inn for å se hvem i all verden som kalte seg Komadyret ;)
Koselig blogg du har. Titter innom senere også jeg!

Min stil sa...

Nydelig lue og en enda skjønnere modell.
Enig med deg, heller bomull enn akryl.
:) Susanne

Siren sa...

Heisann! Jeg bestilte navnlappene på minenamnband.se - kjempestas med disse altså! Synes plaggene blir så mye finere, sikkert bare fordi de føles skikkelig "mine":) Klem fra meg

Tussi sa...

Nydelige luer!
Puta mi ble heklet etter innfallsmetoden, har ingen oppskrift. La opp passe ant. masker og heklet halvstaver. Mønsteret går over 2 omganger: 1 fastmaske, 3 luftmasker, 1 fastm. i 1.luftm. Hopp over 2 m., gjenta.
Neste omg: 2 staver mellom "taggene", 1 fm på toppen av "taggen". Enkelt, men effektfullt! Jeg heklet hele puta i ett stykke, og heklet den sammen til slutt. Håper du skjønner, og lykke til :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Artig å få hjemmeproduserte ting selv om man holder på selv også
:-) Hyggelig at du ville være med på giveaway hos meg :-D

Ha en flott dag og klem fra SIv

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails