01 november 2010

Bellas mittens

Jeg har fått et nytt bekjentskap ;)

Jeg har prøvd Nepal fra Drops, og det har allerede blitt en favoritt hos meg. 
Deilig mykt, tykt garn i 65% Ull og 35% Alpakka. Herlig myk og varm blanding.




Jeg har leeeenge siklet på Bellas mittens (jeg elsker jo twilight bøkene/filmene) (engelsk oppskrift her),
og i helga fant jeg ut at nå klarte jeg ikke vente lengre.....
selv om jeg holder på med to "større" prosjekter. 

Men det er vel ofte sånn, at når ting tar litt for lang tid å lage, 
så måååå man bare lage noe annet innimellom. (Slik er iallefall jeg;))



Vottene ble ferdige på to kvelder foran tven, så de er veldig raske å lage på pinne nr 5. 
Det gikk med 98g Nepal fra Drops. 


(guttungen har tatt bilde.....hehe)

Planen er å lage et par til i lilla (det ene paret blir en gave) 
og så sikler jeg litt på et pannebånd fra Drops i samme garn.....


Snakk forresten om flaks jeg hadde i dag, 
jeg har VUNNET.  
Vilma hadde give away, og jeg er blant vinnerne. 
Gjett om dette var en god start på November måned.
 Er bare så spent på hva jeg får i posten.......

Ha en super uke alle sammen!

17 kommentarer:

  1. Så flotte votter!! Har ikkje prøvt det garnet enno men trur nok eg må det om ikkje så lenge:))

    SvarSlett
  2. Nepal har jeg aldri prøvd!
    Men det ser jo veldig deilig ut!
    Bellas er alltid en slager :)

    SvarSlett
  3. Flotte votter! Ja, Nepalgarnet er nydelig. Gleder meg til det kommer en tynnere variant i desember.

    SvarSlett
  4. Kommer det tynnere variant og ja? oi, jippi ;) For dette garnet var deeeeilig! ;)

    SvarSlett
  5. Lekre votter! Og garnet så absolutt bra ut - må prøve ull/alpacablanding jeg også snart.

    SvarSlett
  6. Du slutte aldri å imponere tante! :) nyydelig ting du produsere. Kan du ikkje holda kurs ein gong? :)

    SvarSlett
  7. Mohahaha, EG kurs.....kan godt lera deg å strikka altså, men tror ikkje eg e "dreven" nok te å kursa.....(ikkje har eg dine pedagogiske egenskaper heller) ;)

    SvarSlett
  8. Nydelege vottar. Åh ja, å strikke på litt større pinnar går som ein draum. Har nett strikka kåpe på pinne nr 6 og det går jo som ein vind. Noko heilt anna enn min klassiske 2,5.

    SvarSlett
  9. Flotte votter!
    Jeg prøvde meg på disse i sommer men brukte for tynt garn så de ble for små.....

    SvarSlett
  10. Her i huset er litjtupp helt hekta på Twilight :-) Har lest alle bøkene både på norsk og engelsk opp til flere ganger - for ikke å snakke om hvor mange ganger hun har sett filmene :-D Bellas mittens står meget høyt på ønskelista, men kjenner at jeg kvier meg litt fordi det kun er engelsk oppskrift (har aldri brukt det før). Fikk litt mer mot når du skriver at du fikk dem ferdige på to dager.

    Ha en fin kveld og klem fra Siv (som forøvrig også har lest alle bøkene og sett filmene ;-))

    SvarSlett
  11. Kjempefine votter, jeg fikk lyst til å strikke sånne igjen :-)

    SvarSlett
  12. Fine votter! Pønsker på disse som julegaver til et par jenter i "riktig alder". Tusen takk for godt tips om garn! Har aldri prøvd Nepal selv, og har lenge pønsket på hvilket garn jeg skulle bruke.

    SvarSlett
  13. Flotte og hvad med Marius genseren, ser vi snart billede af den? :-)))

    SvarSlett
  14. Hehe, Vilma.....jeg er fremdeles i tenkeboksen ang marius genseren.....men tror nok jeg skal prøve meg så snart jeg får ferdig en februarjakke og en nb dress jeg holder på med ;) kanskje ;)

    SvarSlett
  15. Oi, det garnet må jeg prøve ut. Kjepefine votter :)

    SvarSlett
  16. Så fine votter - og de ser riktig så varme ut!
    Og gratulerer med premie, vi får vel se hva det er etter hvert...?
    Ha en fortsatt fin uke - jaggu er det snart helg igjen :)

    SvarSlett
  17. Så fine votter! Akkurat som deg har jeg lenge hatt lyst å lage disse vottene, etter jeg fikk øynene opp for Twilight. :) Det garnet så superlekkert ut, jeg må nok prøve meg på disse i romjulen, når alle andres julegaver er ferdig strikket, kan jeg lage noe til meg selv, hehe!

    Lykke til i give-awayen min, og takk for at du besøkte bloggen min!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails