27 januar 2011

Mobilvesker

Det ble lite hjemmestrikka gaver til jul fra denne kanten til jul i fjor, men det ble to små nissepresanger.

I kulden vi hadde ved fjorårets slutt, må også mobilene få holde varmen ;)

Jeg heklet et Iphone etui i restegarn til bror min etter  oppskriften fra Garnstudio
En liten nissepresang laget av restegarn fra Fritidsgarn. Det gikk med 18 gram.
Denne er sjapp å lage på nål 6.
(Etter datakrasjen før jul, finner jeg foreløbig ikke bildet igjen)

Det ble også et mobiletuiet til svigerinna mi. Heklet i Alpakka garn.

Dette mønsteret diktet jeg selv. Det er ganske så enkelt.



Oppskrift:
Mål mobilen din og legg opp luft masker som passer bredden på mobilen. (husk at garnet tøyer seg)


Bruk heklenål som passer garnet. Hekle så rundt disse maskene slik at det blir som en liten avlang sirkel/rektangel.....


Fortsett rundt og rundt,jeg har laget en omgang med fastmasker og en omgang med staver på denne.

I slutten heklet jeg en pikotkant og en hempe med luftmasker og festet trådene.


Det jeg ikke visste før etter at jeg laget etuiet til henne,
var at hun hadde kjøpt seg ny mobil.
Jeg var litt spent om det passet,
 takket være tøyelig garn, så passet det likevel.....

Hun hadde fått forespørsler om hvor hun hadde kjøpt etuiet,
hehe sånn liker vi å høre ;)

Jeg tenkte forresten at jeg skulle prøve å registrere meg skikkelig på  blogurat
(igjen, for tidligere har jeg ikke fått det  helt til)......

Ikke helt lett å forstå hvordan jeg må gjøre dette,
men har forstått at jeg må skrive noe i et innlegg.
Så prøver meg litt frem her ;)

Må visst legge meg inn med kart også

5 kommentarer:

  1. Så flink du e!! Knall stiligt da!! Tusen hjertelig takk for hyggelig hilsen!! Me glede oss sånn te bursdag! Ha ein flotte bursdagsfeiring dokker og! :-)

    Hilsen annaJOHANNA ;-)

    SvarSlett
  2. Kult etui!
    God helg til dere:-)

    SvarSlett
  3. Stilig!
    Det er viktig at mobilen ikke fryser :)

    Ha en fin helg,
    klem

    SvarSlett
  4. Meget sødt lille etui :-))

    Klem Vilma

    SvarSlett
  5. Jeg trenger en stilig ipad etui. You fix?:) Eller så får me ha det som prosjekt på jentekveld;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails