06 mars 2012

Ugler ....igjen

Uglegenser nr 3 er av pinnene. Guttungen var fast bestemt på at han også ville ha en uglegenser og den skulle være gul.....

Etter 3 ulike butikk gjennomsøk skulle jeg til slutt bestille garn på nettet, men han ombestemte han seg i siste liten og valgte grå istedenfor, tror den hadde blitt knalltøff i oker også som fargen vel heter, men han fikk viljen sin og grå ble den. Litt mer anvendelig farge også spør du meg.



Denne gangen strikket i Drops sin Nepal, får ikke sagt det nok, men et nydelig deilig garn er det. Gutten er storfornøyd selv om uglene ikke har fått øyne.


Men bestillingen hans stopper ikke her, i bestillingen inngår også ugle leggvarmere!! (til gutt?? jaja) OG ugle lue. Leggvarmerne er på pinnene og blir egenkomponerte, og det samme blir trolig luen om det ikke dukker opp en passende oppskrift til garnet.

Tips til oppskrift mottas med takk!!

Må jo innrømme at det er litt stas at han selv kommer med bestilling og den bør vel innfris om jeg skal ha noen å strikke til i årene fremover også.... ;)

Etter en liten etterlysning av ugler....hihi, her er de.....uten øyne!!

Det gikk med 262 g Nepal fra Drops på pinne 6 og 6.5
Genseren er strikket lengre i bol og armer enn hva oppskriften sier. Str brukt er 7-8 år.
Oppskriften kan kjøpes her. OBS! den er liten i str så husk å mål mottakeren.

7 kommentarer:

  1. Han har god smak, den gutten! Nepal er et herlig garn, er veldig enig i det :)

    SvarSlett
  2. Veldig fin genser! Er det uglegenser uten ugler? Kanskje jeg som ikke ser :) Du har så mye fint her -legger meg til som følger! Gleder meg til å se videre hva du lager.

    SvarSlett
  3. Nydelig genser! Jeg er sikker på at leggvarmerene og lua blir minst like fine. :)
    Kjekt med barn som er glade i strikkating!

    SvarSlett
  4. Fin genser og herlig gutt! Det er jo litt gøy når de bestiller selv, hva?

    SvarSlett
  5. Fiin genser! Jeg skal strikke denne til Hedda, så takker for garntips:)

    SvarSlett
  6. Kjempe fin genser og en skjønn gutt som ser kjempe fornøyd ut :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails