11 september 2012

Bukseelsker.....

Bukser til jentungen får jeg visst aldri nok av og denne gangen (eller for noen måneder siden) måtte jeg bare prøve meg på en i fleece. Deilig varmt og lunt nå til høsten. Ja, jeg har en forkjærlighet for bukser med ribb.




Nå er det såpass lenge siden jeg laget den at jeg tror nesten jeg har glemt ut hvilken oppskrift jeg har brukt, men det ser ut som det er  Moira oppskriften som går igjen her, kjøpt hos Kreativ. Denne er str 4 år og litt lang på beina og litt for vid i ribben til 2 åringen min, men det går helt fint å bruke den hjemme foreløbig til hun vokser mer inn i den. For du kan vel tro jeg gidder å sy den om?



Og mens vi er inne på bukser så må jeg nesten vise frem kosebuksen min også.......

Det er samme oppskrift som ovenfor og det geniale med denne oppskriften er at den har str fra dukke til xxl (tror jeg det er). Jeg laget min i utgangspunktet i M, men den ble altfor vid og stor både oppe og nede, så jeg sydde den om og klippet på frihånd i sidene og laget ribben mindre. Jeg hadde i utgangspunktet også laget lommer i, dette fant jeg ut var veldig upraktisk og tok de vekk i samme slengen.


Dette er en skikkelig kosebukse og er godt brukt.


Buksa mi er sydd i Isoli og ribb fra Stoff og Stil og er helt lik jentungen sin bukse som du kan se her.
Fleecebuksa er sydd i fleece og ribb fra samme plass.







2 kommentarer:

  1. Heisann. Jeg er utrolig imponert. Du e jo så flink og produktiv. Får lyst på symaskin og lære å sy når jeg ser alt det fine du klarer å trylle frem.

    SvarSlett
  2. Er det egentlig noe som heter nok bukser? *hihi* Flotte ble de hvertfall :)

    Jeg har et blogglotteri på gang så smett gjerne innom og trekk noen lodd :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails