05 september 2012

Tunika

I går kveld hadde jeg og ei venninne sy kveld hjemme hos henne. Det resulterte i en stk ferdig tunika og en stk halvferdig veske....Det blir endel skravling og kos på slike kvelder, men det er jo det som er så gøy ;)


Tunikaen ligner veldig på de kjolene jeg har laget tidligere, her og her, men denne virker noe breiere i modellen og det skal heller ikke være strikk på armene....dette velger jeg jo selvfølgelig selv men......


Mønsteret er fra Stoff og Stil og inneholder heldrakt og tunika,  str 4 år.
Stoffet er bomull fra Quilteståvå i Skudeneshavn.

Jeg har levert fra meg nesten alt av pannebånd som jeg hadde 
og måtte rett og slett lage 3 til på bestilling til noen jeg kjenner, koselig ;)


Forresten så ble sømkurset fra forrige innlegg fort fullt, 
vet det var noen som ikke fikk plass og dette var jo kjempedumt.  
Vi satser på at den kjekke læreren vår vil ha kurs til våren også 
så da er det kanskje mulighet for en ny sjanse.......

6 kommentarer:

  1. Superfin kjole! Stoffet var jo helt nydelig. Jeg og elsker sånne kvelder med strikking og kjasing - kan ikke bli bedre enn det:)

    SvarSlett
  2. Nydelig tunika. Fikk skikkelig lyst på en tur til Stoff og stil :)

    SvarSlett
  3. Det var godt gjordt å få laget såpass på en sykveld med skravling!!
    Supersøt tunika!

    Lykke til videre på veska!!

    Fortsatt god onsdag!

    SvarSlett
  4. Nydelig tunika - så flink du er på symaskina!

    Takk for den gode og varme hilsen du la igjen hos meg - det varmer veldig ♥

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails