13 januar 2013

Babyshower

Jeg har vert på min første babyshower.
"Jentene mine" som jeg kaller jentegjengen som jeg gikk på barne/ungdomskolen med holder enda sammen og vi møtes jevnlig. Siden jeg nå bor litt lengre vekke fra dem (nord over fjorden), var de så søte og arrangere babyshower for meg og barndomsvenninnen min som har termin om ca 3 uker (ca 7 uker før meg).

Babyshower
Søte cupkakes og popkornbeger laget av min fantastisk flinke og kreative venninne.



IMG_9480


Hun har også nylig flyttet bort, ca like langt sørover som jeg bor nordover.
Siden vi bor så langt ifra hverandre tenkte jeg at det var like greit å gi henne en babypakke nå, jeg får nok ikke se henne på en stund, pga hennes og min forestående fødsel på hver vår kant.


IMG_9468


For noen år siden lærte jeg henne å hekle bestemorruter da hun var på besøk hos meg en helg. Men i ettertid har jeg forstått at dette dessverre har gått i glemmeboken for henne. Derfor tenkte jeg at det passet fint å lage et vognteppe til babyen hennes. Et lite minne om meg/oss som hun kan bruke til den lille søte jenta hun skal få ;)

IMG_9474

Rutene er heklet på nål 3.5 med Dalegarn sitt Falk, tidkrevende arbeid med tre fargeskifter på hver rute, det ble endel tråder å feste til slutt, men målet ble nådd en stund før jul og et UFO ene ble FO istedenfor.

IMG_9478


Teppe er heklet etter hode, bestemorruter går ikke i glemmeboka hos meg de første årene tror jeg, men kan vel si at om du trenger en oppskrift så har Drops noen bra å ta av både her og her.

Jeg valgte å hekle teppe sammen diagonalt og vertikalt.....hva jeg gjorde først vet jeg ikke, men hele lenger er lettest synes jeg, noen liker best å hekle fast en og en lapp. Her burde jeg kanskje ha skummet litt i en oppskrift for å friske opp hukommelsen litt for jeg knotet litt med hjørnene til å begynne med, men tror resultatet ble ok til slutt.
Som kant rundt har jeg heklet en omgang med stavgrupper og en omgang med blondekant/buer.

Fargevalget ble nøytralt da jeg begynte på teppe i høst før jeg fikk vite hvilket kjønn hun skulle ha. Men velger å tro at dette er farger som passer til henne uansett, klassiske og nøytrale. Der er ikke alle som er like rosafan som meg ;)

7 kommentarer:

  1. Nydelig teppe du har hekla! Synes fargene er fine og like brukbare til begge kjønn. Godt jobba!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fint! Og så koselig med babyshower! Spennande diitta, snart 3 små!!!!! ;)
    Klem

    SvarSlett
  3. Knallfint! Og helt kjønnsnøytralt:)

    SvarSlett
  4. Kjempe fint teppe! Babyshower ser jo så morsomt ut!!

    SvarSlett
  5. Så koselig med babyshower!

    Nydelig teppe - en flott gave ♥

    SvarSlett
  6. Så koselig og flott at dere enda holder sammen og ikke minst lager til et babyshower! :) Blir spennende å se når den lille kommer! Å hekleteppet var kjempe fint, ho ble/blir nok veldig glad!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails