24 april 2015

Vår i luften

Eldste mann kom hjem og ønsket seg hjemmesydde pannebånd, hva varmer ikke et kreativt mamma hjerte mer enn når de ønsker seg noe hjemme laget. Så jeg børstet støv av symaskinen, bokstavelig talt, og rotet rundt i stoffene mine etter passende stoffer til pannebånd.

Jeg har ribb i mange farger liggende, så da ble det like godt pannebånd på alle tre. Faktisk to-tre stykker hver. Ja når man først setter seg ned så får man jo litt dilla, ikke sant.

IMG_4541

Jeg måtte inn på et av mine gamle innlegg for å finne fremgangsmåten, for det er endel år siden sist jeg sydde pannebånd og noe av fremgangsmåten var gått i glemmeboka. Denne youtube videoen til Manias kan være til hjelp om du lurer på å lage noen selv.

IMG_4543

Jeg har denne gangen laget dem enda bredere da jeg syns de forrige jeg laget ble litt smale. jeg har også laget dem lengre/kortere ettersom ungene har vokst litt disse åra, og det har kommet en lillebror siden sist jeg sydde pannebånd. Det forrige Innlegget om hjemmesydde pannebånd var fra 2012, så ja tiden flyr.......

Jeg har faktiskt fått en par bestillinger som jeg ikke har klart å si nei til, så jeg må nok snart finne frem symaskinen igjen snart.

IMG_4544

Det ble grå pannebånd på alle, da de har en lei tendens til å alltid ville ha det den andre får (noen som kjenner seg igjen?) Ellers så har jeg pyntet et hver med strykemerker jeg hadde liggende og jeg har også brodert inn navn på pannebåndene slik at det ikke hersker noen tvil om  hvem som er hvem sine. Ganske greit med fancy symaskin selv om den står litt for mye i ro.

IMG_4542

Jeg har planer og håp om et hobbyrom i kjelleren etter hvert, men det er andre ting (som feks hage) som blir prioritert først, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe at sy kunnskapen ikke går helt i glemmeboken imens.

Ha en fin helg!


5 kommentarer:

  1. Så fine pannebånd og så lurt å bruke ribb. Kanskje symaskinen må frem?

    SvarSlett
  2. Kjempefine pannebånd! Det er så deilig når lufta varmes opp og man kan finne fram tynne luer og pannebånd i bomull.

    SvarSlett
  3. Så flotte pannebånd, her skal symaskinen frem når huset kommer i litt mer orden, gleder meg! :) (ikke det at jeg kan sy men ;) )

    SvarSlett
  4. Veldig kule. Men er det sånn at symaskinen din har brodert de navnene eller har du gjort det for hånd? De var så innmari ryddige og fine, jeg er helt imponert :D

    SvarSlett
  5. Maria - Maskinen skriver helt selv når jeg har skrevet inn navnet. Jeg bare trykker på foten, eller stiller på knappen om jeg ikke vil bruke pedal ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails