01 september 2015

Strikkebøker til samlingen

Det er tid for strikkebøker igjen, og denne høsten ramler det igjen inn med flotte fristende bøker. Tror ikke jeg har fått hanket inn alle ønskene fra i fjor engang. Det får bli en lang julegave ønskeliste med bøker dette året ser det ut som. Ja, du vet det er høst nå og plutselig er det jul.

Jeg har vert på bokutgivelse med Klompelompe, en knallflott bok som allerede er kjempepopulær, (jeg glemte cash den dagen så den ble ikke med hjem til meg), Paelas bok Barnestrikk fra Paelas måtte jeg bare bestille på nettet her i noen sene nattetimer, her er det masse nydelige plagg og bilder som ligger og frister.

Før sommeren så tenkte jeg at jeg skulle være veldig flink og skrive meg en liste over ting jeg skulle lage fremover. Sånn for å ha en plan liksom. Det har jeg. Det eneste er at jeg fremdeles holder på med evighetsprosjekt Bøvertun kofta mi (som forøvrig nå kun mangler en stolpe og ribb nede ;))

Alt jeg liksom hadde tenkt å strikke i sommer, ligger fremdeles på vent. Jeg klarte lenge å la være å begynne på noe nytt, men nå startet jeg på Alvevest som jeg hadde kjøpt oppskrift på Paelas.com, deilig vest til minstemann, i restegarn som jeg hadde liggende.

Jeg har en lang liste med bøker jeg ønsker meg denne høsten, har du andre forslag som jeg ikke har fått meg meg og bør ta en kikk på, kom med dem....ikke det at jeg får tid å strikke av alle, men det er så inspirerende og sitte og bla i vakre strikkebøker ;) Like godt som det er å gå å kikke på garn i butikken selv om du har et fullt lager hjemme........


Klompelompe
Strikkebøker


Skappelstrikk
Untitled


 Mer Skappelstrikk
Strikkebøker
Islands strikk
Strikkebøker


Strikk meir til Nøstebarn
Strikkebøker
Strikk fra Gustav og Berta

Strikkebøker
Sist men ikke minst, i november kommer   Kofteboka 2

Strikkebøker



Som sagt, noen av disse bøkene kom ut for en god tid tilbake, synd at lista er så lang og lommeboka så trang ;) Men det positive med å vente litt er at de alltid kommer på tilbud, som feks mange av de bøkene som kom i fjor får man nå til et par hundrelapper.....

Jeg prioriterer de bøkene jeg tror jeg kommer til å strikke i fra, men jeg vil jo ha alt i samlingen.....noen som kjenner seg igjen?

denne høsten blir det ikke bare strikkebøker jeg må bla i, skal starte med en videreutdanning i Sår også, så må nok bruke litt av tida på pensum, det er deltidsstudium, så litt strikking må jeg da vel få til.

Bildene er lånt på google.......

5 kommentarer:

  1. Klompelompe boka er super og Strikk meir til nøstebarn er vakker(Kan ha noe med at min sønn er med som modell... ;). Mitt siste strikkebokkjøp er Eventyrvotter. Jeg kan virkelig anbefale den. Den er inspirerende og kreativ!

    SvarSlett
  2. Litt morsomt, for Strikkepause ramset opp akkurat de jeg tenkte på. Nøstebarnboken er et must, og votteboken er bare kjempefin. Klompelompe har også mye lekkert.

    Jeg gjør stort sett som du, og venter til de kommer på salg. Men jeg pleier alltid å snike litt i bokhandelen og se hva som frister. Det er en del bøker med fancy bilder, men der oppskriftene ikke er så mye å skryte av. Jeg vil gjerne ha gjennomarbeidete oppskrifter, litt kjedelig når man må rette opp feil eller finne ut av ting selv.

    Bitta Mikkelborg sine bøker er også veldig fine.

    SvarSlett
  3. Herlighet, hvordan kunne jeg glemme Eventyrvotter....SORRY. Jeg er ikke superfan av å strikke to like ting og derfor har den nok ikke fanget meg helt enda, men jeg har jo veldig lyst å ha denne flotte boka i samlingen og først av alt få kikket igjennom den...Har allerede anbefalt den til svigerinna min som nylig har kastet seg på vottetrenden.

    SvarSlett
  4. Jeg har akkurat begynt på et par votter fra Eventyrvotter, og vet du hva som er så genialt med den? Du trenger ikke strikke like votter :). Jeg har begynt på Tre nøtter til Askepott(tenk at det finnes votter som heter det), og da kan man velge mellom flere motiver på samme vottepar! LURT! og inspirerende....Jeg vet ikke om flere vottepar er laget slik, men de pirrer iallefall kreativiteten!

    SvarSlett
  5. Strikkepause - Så spennende, dette må absolut sjekkes ut. Jeg elsker eventyr og serien once upon a time høres ut som perfekt vottestrikk samtidig ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails