05 januar 2017

Løvsprett igjen

Da var jeg ferdig med hals nr 2 av løvspretthals. Den ble vel ferdig i romjula om jeg husker riktig.
En hals til meg selv denne gang, en lengre versjon enn den jeg laget forrige gang.




Halsen er bare nydelig, håper nesten på minusgrader nå (de er der nesten) slik at jeg kan bruke den hele tiden, men "heldigvis" blåser det endel her på vestlandet og en frysepinne som meg trenger litt halsvarme i blesten.



Løvsprett 2

 Jeg strikket halsen til ca lengden som er anbefalt for voksen str, 
den er strikket i Drops Air på pinne 5. 


Løvsprett hals2

Det gikk med 75g til denne herligheten.  

Trenger du litt halsvarme nå i vinter, er denne sterkt å anbefale. Mønsteret ser vanskelig ut, men er superenkelt å komme inn i og du får det fort i fingren. 
Så vegre deg ikke for litt strukturstrikk her altså. 

Oppskriften finner du på Ravelry og det er flinke Strikkelisa som har laget oppskriften, 
sjekk også ut de andre flotte designene hennes her.


2 kommentarer:

  1. Nydelig hals igjen! Lekker gråfarge! Her er det kaldt i dag, og en god og varm hals er et "must". Greit med noen kuldegrader for oss som strikker. En slik hals er jo super å ha i gavekassen også. Kommer jeg over en favoritt, blir det gjerne flere i ulike farger.

    Ha en strålende torsdag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Så fin! Og så kjekt å strikke til seg selv ;) Halsen står på ønskelisten min også, etter å ha strikket to i gave:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails