25 august 2017

Enda en Popcorn genser

Jentungen elsker den første popcorngenseren jeg strikket til henne i 2015. 
Den er aldeles nydelig, om jeg må si det selv. 
Ta en titt på linken oppforbi om du lurer på hvordan den ble.


Popcorngenser


Derfor var jeg ikke vond å be når pickles hadde salg på den deilige angoraen deres i herligste rosa sukkerspinn farge (lurer på om den heter pus?). Det er jo ikke til å legge under en stol at hvit genser som jeg strikket først gang, blir noe grå på ermene, selv om det mirakuløst nok går passelig vekk i vask, er det litt mer praktisk med en farge her i gården.

Popcorngenser

Jentungen elsker farger, og det samme gjør jeg. 
Så knasj rosa genser var midt i blinken til 7 åringen.


Popcorngenser

Siden forrige gang jeg strikket genseren, har også oppskriften blitt oppdatert med en større størrelse, derfor gikk jeg for denne da det tross alt er 1,5 år siden den forrige genseren ble strikket. Jeg forlenget både armer og bol, samme som sist, mest etter eget ønske fra jentungen. Det fønker fint og genseren kommer hun forhåpentligvis til å ha i mange år, den forrige passer fremdeles, så nå har hun to deilige tynne angora gensere å bruke utover høsten.


075FCE07-9344-4EEB-AFB3-C7CAD4A52891


Popcorngenser2

Det gikk med  128  gram Angora fra Pickles på største str 7-9 år. 
Strikket i enkelt garn på pinne 4.
Utrolig lett og lekker genser.
Oppskrift fra Paelas

3 kommentarer:

  1. Flott genser og flott jente, regner med at hun ble superfornøyd med denne. Her går det for det meste i kluter og lapper til teppe, men kjenner litt på at det kunne vært kjekt å begynt på en barnegenser. Men kanskje jeg bare skal gjøre meg ferdig med det jeg holder på med først :)
    Ønsker deg en flott søndag!
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  2. Så lekker genser på en skjønn jente :)
    Takk for tips, denne skal jeg huske på til barnebarnet.

    SvarSlett
  3. Nydelig genser.
    Og det ser ut som at jentungen er storfornøyd.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails