20 september 2017

Lilly Lue

I sommer var jeg på sightseeing i Skudeneshavn med litt feriebesøk, 
da måtte jeg jo innom Handlehuset som ligger der. 

Er velfylt garnbutikk. De selgerblandt mye annet Hjertegarn, jeg falt pladask for mørk lilla ekstra fine merinoull. Hadde jo selvfølgelig ikke planer om å kjøpe noe, bare snuse litt. 
Men en liten lue i deilig lillafarge har man vel alltid brukt for på små jenter ;)

Lilly lue

Jeg hadde planer om en tofarget lue, men endte opp med Lilly lue fra bok nr 2 til Klompelompe. Det ble jo selvfølgelig litt rester da, så da får det bli tofareget pannebånd istede tipper jeg.

Lua strikkes først på langs i mønster, så plukker man opp masker på begge sider og strikker toppen og ribben. Knotete for å være enkel luestrikk, men greit om du vil ha litt mer utfordring på luefronten.

Lua ble fin og jentungen liker den også, viktigste av alt.
Det gikk med ca 60 gram garn til lua.

2 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails