27 mars 2018

Pompomsjal

Jeg var så heldig å få teststrikke Pompomsjalet for flinke Strikkelisa på IG. Sjalet var en drøm å strikke, du starter nede i bunn og øker ut til ønsket bredde, det vil si du kan tilpasse til hvor mye garn du har liggende eller om du vil ha det til deg selv eller jentungen, genialt resteprosjekt om du har store rester.


Untitled


Det er rillestrikket, så man strikker rett hele tiden.

Untitled

Jeg strikket mitt i dobbelt garn nøstebarn og dobbelt garn skotsk høylandsull fra Blachill.
Det gikk med ca 100g av hvert nøste.


Til duskene brukte jeg også 100g, men her har jeg stusset dem såpass at det endte opp med 50 igjen, da blir de mindre og godt kompakte. Jeg valgte å ikke ha så mange dusker som opprinnelig oppskriften sider, da jeg ikke hadde garn liggende.



Untitled




Untitled
Den ene pomponger har lurt seg under sjalet på bildet, 
men tror 19 stk skal være korrekt. 


Sjekk ut IG #pompomsjal for flere flotte varianter av sjalet.
Hele sjalet veier ca 250g

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails