21 april 2018

Tretopplue

Jeg hadde noe Pickles Tweedy liggende hjemme, det grå var rester etter både Frøkenvinterseilergenser og mammas fishermanshat og det røde nøste fikk jeg av Pickles og Fargedagny på Bergenstrikkefestival i Oktober.


Tretopplue


Jeg tenkte at ok, da prøver jeg meg på tretopplua til Strikkelisa som har stått på strikkelista på Ravelry lenge. Jeg måtte kvitte litt rester og trengte et raskt strikkeprosjekt i kulden for en liten måned siden. 


Tretopplue


Gøy oppskrift som gikk rasende fort med såpass tykt garn. Lua kan justeres i størrelse ved å velge ulik garntykkelse, 
tweedy var et av alternativene. 
Lua ble nok en anelse stor til meg, men veldig varm og god.

Det gikk med 90 gram Tweedy fra Pickles.
Oppskriften finner du her.

1 kommentar:

  1. Dette var ei fin lue! Leker spesielt godt fellinga i toppen! Artig med luer! Det går som oftest unna i en fei. Stor sjanse for å kunne bruke noen restenøster også.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails