11 juni 2018

Vinterstrikk på sommeren

Jadda, på de varmeste dagene i manns minne på vestlandet, da strikker jeg hals til vinteren, skikkelig godt planlagt liksom men garnet har skreket til meg lenge og ingenting er bedre enn å være forberedt til høsten tross alt. Det har blitt lite strikking i finværet, men en ferdig Løvspretthals i Rowan Felted tweed er av pinnene.


Untitled



Untitled

Da dette garnet er noe tynnere enn hva oppskriften sier til voksen, så økte jeg rapporten to ganger, dvs jeg økte med 24 masker.


Det gikk med 77 gram Feltet Tweed fra Rowan.



Untitled


Untitled


Jeg har planlagt litt bedre til sommerferien og fått i hus bomullsgarn til å strikke på, har så vidt startet men sparer litt på det slik at jeg kan kose meg med strikketøyet på kveldene i Spania…..Et nett-nett fra pickles, dette blir spennende å strikke, er litt lei av å strikke klær, så dette passer meg midt i blinken.


Div


Min ferie starter tidlig, vi har jo hatt full sommer på vestlandet så lenge jeg kan huske nå, det gir jo en god forsmak på Spania livet. Vi reiser ned for å bade og kose oss og si farvel til leiligheten, veldig trist egentlig, men nå skal den selges. Dette har jo vert en "hytte" i 11 år og det har vert digg, vi elsker plassen, men dessverre blir den for lite brukt med skolebarn i hus….. kanskje venter nye eventyr senere. Jeg er iallfall ikke ferdig med Spania livet…..<3 .="" nbsp="" p="">

Senere i sommer skal muligens ut og teste bobilen igjen, det er noen år siden sist…..håper på en Sverige tur, gøy!



PS!…. den 14/6 legges det ut billetter til Bergen Strikkefestival, treffes vi der til høsten?


3 kommentarer:

  1. Det føles kanskje litt ko ko å strikke hals i varmen. Men den ble veldig fin, og plutselig er det høst og vinter igjen.

    SvarSlett
  2. Kjempefin hals du har strikka! Kjekt å ha når de kjølige dagene kommer til høsten.

    Men nå: Riktig god sommer!

    SvarSlett
  3. For en nydelig farge! Kjempebra resultat!

    Jeg sitter og strikker på en ingen dikkedarer i ull, så synes vinterstrikk på sommeren er helt normalt hehe.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails