15 desember 2018

Romjulsdrøm


Genseren i bladet Familien - Eventyrlig strikk, bare ropte på meg da jeg åpnet bladet. Der finnes det en hel serie med strikk som kalles Romjulsdrøm, og der fant jeg Hjertegenseren, som mange andre også har falt for denne vinteren. 

Hjertegenser




Jeg ønsket å strikke en raskt og varm genser til jentungen og hun likte denne godt. Så da heiv jeg meg rundt og bestilte garn i midten av November. (ja det går treigt med blogginga, travelt vettu)

Genseren gikk som en fryd å strikke, jeg satsa på at strikkefastheten stemte (og det gjorde den) 
og gikk for str 10 år for jentungen på 8år. 

Hjertegenser

Genseren var unnagjort på under 10 dager, samtidig med andre prosjekter, 
så trenger du et rask julestrikk, rekker du det nok enda.


Hjertegenser




Strikket i Alpakka Tweed fra DSA, deilig og mykt garn, spent på hvordan den holder seg. 

Jentungen har iallfall fått en ny favoritt genser ;)

Jeg bestilte nok garn til en lue også (trodde jeg), så da genseren var ferdig, strikka jeg nisselua som hører til. 
Her måtte jeg gå enda mer ned i størrelse, for denne var vid. 
(Mangla selvfølgelig litt garn i slutten ;))

Untitled


Untitled



Det gikk med 600 meter (7,5 nøster) til genseren og 216 meter (2,7 nøster) til lua. 

Det blir ikke fin klær til jul i år, foruten et skjørt til meg selv som jeg holder på med.....

Har du strikket juleklær i år?

1 kommentar:

  1. Nydeleg gensar, og kul nissehue. Og så mykje fint du har sydd. God jul :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails