14 desember 2018

Speedy selbu mittens

Sponset garn -
Da jeg var hos Garnmani og kjøpe meg genser til Skógafjell fra tidligere innlegg, kom jeg i ettertid på at jeg trengte mer garn til votter. Det endte selvfølgelig med at jeg igjen gikk tilbake på uanmeldt besøk og endte opp med sponset garn til votter, og det sier man jo ikke nei til, eller hva?

Untitled

Jeg har foreløpig strikket et par, de ble nok en anelse små til meg, og for store til jentungen. Derfor er planen å gå opp på pinner slik at jeg kan få meg et par selv ;) ja så får jeg kanskje strikke et par mindre også da om jentungen vil ha, hihi.


Speedy selbu mittens

Vottene er superraske å strikke og jeg fikk heldigvis med garn nok til ca to par (om ikke mer om de er små nok). Garnmani eller Tove som hun heter, har kommet ut med boken Strikkesaga, den er bare helt nydelig og står på ønskelista mi kan man si. Jeg har sniktittet i bokbutikken for den var ikke kommet ut da jeg var innom henne.

(Jeg lovet Tove et IG innlegg på  garnet /vottene, men hun er så snill at jeg syns også dere på bloggens skal få vite om henne)

Speedy selbumittens

Jeg elsker rustikk garn, og liker du ikke hårete og følelsen av litt stivt garn, så kan nok Islands ull føles hardt. Men når man får vasket det opp, så blir supermykt og det er utrolig varmt og godt. Det er verdt å prøve, og ikke minst, garnet er billig i forhold til norske produsenter. 

Elsker Skógafjell genseren min, så gleder meg til votter i samme sjanger, for jeg skal nemlig strikke meg et par grønne som passer til meg. så får vi se om jentungen får seg nye votter, for disse solgte jeg.....



Det gikk med 58 gram garn til vottene, i Lettlopi fra Istex.
Oppskriften får du i Selbumittenclub 2 fra Skeindeer på Ravelry.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails