16 april 2019

Frøken seilergenser.




Det er ingen hemmelighet at jeg digger Pickles. I fjor strikket jeg Frøkenseilergenser og den har blitt en stor favoritt. Derfor heiv jeg meg rundt på et salg nå i vinter og kjøpte enda flere nøster av Pickles Merino Tweed et fantastisk deilig garn om som du bør prøve. 


Merinotweed

Genseren blir en lettvekter, den er absolutt klø fri og den er spunnet litt sånn ujevnt at strukturen blir kjempeflott. 


Frøkenseilergenser

Jeg hadde rester av Pickles Angora liggende til stripene



Frøkenseilergenser

Denne gangen gikk det ganske problemfritt å strikke, tidligere har jeg vel hatt et par opprekkinger, både på vinter og sommer versjonen...

Frøkenseilergenser

Denne herligheten, valgte jeg å strikke i minste størrelsen, da den forrige ble noe vid og stor. Jeg har forlenget armene, men bolen er kortere enn forrige gang, likevel er litt lengre enn i oppskriften. 

En ny favoritt genser ;)

Det gikk med ca 235 gram til genseren, en lettvekter.....

2 kommentarer:

  1. Det ble en kjempefin genser, en slik en som bør finnes i enhver garderobe. Sikkert behagelig å bruke denne lettvekteren!

    Ønsker deg ei fin uke!

    SvarSlett
  2. Takk, ja denne er en stor favoritt, og det kommer den nok til å være lenge. En skikkelig musthave genser ;) Fin uke til deg også ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails