03 juni 2019

Kvikk lunsj lue og sommerstrikking

Påsken er forlengs forbi men jeg rakk å strikke en Kvikk lunsj lue til minstemann i år. 


Kvikk lunsj

I fjor strikket jeg en til jentungen, og restene skulle bli til enda en lue, måtte bare supplere med et nøste til med grønt og legge på noen måneder i tenkeboksen.

Garn og oppskrift er kjøpt på lokal Spar butikk, som strikkepakke. Garnet er fra Viking garn.


Untitled

Lua er skikkelig kul, så får kanskje satse på en snørik påske neste år, slik at den kan bli brukt i sitt rette element.....snø, kvikk lunsj og påske er liksom en ting. Ikke helt det samme med en (deilig) hjemmepåske som vi hadde, men jeg lengtet absolutt ikke til snø når våren endelig kom.

Nå er det snart sommer, enten er det alderen eller så er det travelheten, ikke vet jeg. Men jeg syns nettop det ble vår....nå skriver vi sommer. Jeg er ferdig med min tredje videreutdanning, puh, nå blir det skolefri til neste år (det er jo så gøy med skoletid = mye strikketid) For første gang er jeg faktisk glad for at jeg har sein ferie, jeg er liksom ikke helt i sommer modus enda (selv om kidsa motsier meg her....) 


Untitled

Økologisk deilig bomull fra Pickles. 

Jeg har derimot begynt å tenke litt på sommer strikk, for er det noe jeg liker så er det å ha et gøy sommerprosjekt. Foreløpig er jeg igjen havnet i nett verdenen til Pickles.no. Jeg bare elsker disse jentenes kreativitet og jeg eeeelsker nett i alle varianter. I fjor strikket jeg på nett-nett som de lanserte, og jeg har fremdeles planer om flere av disse. I år har de kommet med Strandtaske, og jeg har selvfølgelig handlet inn deilig økologisk bomull til to nett, mulig det blir flere også....kan du gjette hvilke farger jeg skal ha i hvilken taske? 

Har du planer om gøye sommerstrikk?, kom gjerne med tips!!

Jeg har faktisk en liten snap uptdate også....jeg skal bli fast snapper for @Vestlandstrikk, startet om et par uker, go follow på snap og IG....

2 kommentarer:

  1. Veldig morsom lue. Skjønner godt det ble en til. Ikke så mange tips om sommerstrikk. Strikker i ull hele året🤪

    SvarSlett
  2. Morsom den Kvikk Lunsj-lua! Her går det også i ull hele året, men når jeg reiser på ferie, er det kjekt å ha et nytt strikketøy. Litt ego-strikk kanskje? Jobber meg nedover i garn-kassene mine, og jeg mener det er garn til en genser til meg der.

    Riktig god sommer! Må også si gratulerer med videreutdanning!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails