26 mai 2019

Lilletind

Jeg har strikket den nydelige lua, Lilletind, designet av Emilie so har podcasten Arctic Knitting og garnet Arctic Yarns. 
Emilie er en super søt og hyggelig, jeg har truffet henne begge årene jeg har vert på Bergen Strikkefestival. Jeg måtte selvfølgelig snope med meg et grønt nøste denne gangen, håndfarget Sølje, av Emilie. 

Nå har jeg endelig klart å få strikket opp litt av garnet jeg kjøpte, et hvitt nøste fra 2017 og et fra Emilie fra 2018...begge er fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. Det er jo ekstra kjekt å strikke noe som hun også har designet da, når garnet også er fra henne. 


Untitled

Lue mønsteret er nydelig, den ble kanskje en anelse stor/baggy til meg, lue sesongen er for lengst over her i vest (iallfall for min del) så jeg har enda tid til å bli tjukk i hue frem til høsten, hihi.


Untitled

Overrasket over at garnet, som oppleves som passe tykt når det er på hespet og oppnøstet, faktisk kan bli så tynt når man strikker. Et nydelig garn jeg gjerne strikker mer i. 


Lua ble ferdig i februar, jeg er bare veldig på etterskudd med bloggingen..... ;)


3 kommentarer:

  1. Ser det er flere som er på etterskudd med blogginga, men nå hadde du ei kjempefin lue å vise fram! Nydelig mønster, og veldig stas med garnet, da. Ja, vi håper luesesongen er over, men her kan vi aldri vite. Fint vær i dag, men kjølig.

    God ny uke ønskes deg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fin lue. Har tilgode å prøve garnet. Kjekt å høre at du er fornøyd med det☺️

    SvarSlett
  3. Kjempe flott lue. Synes stjernemønsteret i toppen er så stilig. Likte veldig godt grønnfargen du har valgt også.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails