18 juli 2019

Mathilda genser.

Jeg har i et par år tenkt å strikke en selvkomponert genser til jentungen, den har vert skisset ned på papir i årevis, nå har jeg endelig realisert planen og i Mai ble denne genseren ferdig, Mathilda genseren.

Jeg hadde korall og lys gul mini alpakka liggende fra noe salgsgarn jeg har kjøpt ulike plasser, det vil si, garnet har ligget på lur lenge. Endelig har jeg klart å mekket sammen en genser og skrevet ned oppskriften på denne. Da foreløpig bare i hennes størrelse....får se om det blir flere størrelser etter hvert....


Mathildagenser


Hun ønsket egentlig puffarmer, men det ble de da ikke, selv om ermene er økt ut alt på en gang etter ribben og rette ellers så kan de vel ikke defineres som puff her, kanskje neste gang....?

Untitled

Genseren er enkelt strikket med raglansfelling og ribb kanter. Samt kontrastfarger, med gul nederst. 


Mathilda genser

Jentungen ble fornøyd, og det ble jeg også. En tynn og lett genser strikket på pinne 3,5 i mini alpakka fra Sandnesgarn, farge gul og korall (forøvrig en vanskelig farge å ta bilde av). 
Ca str 10-11 år vil jeg tippe. 

Håper du har en fin sommerferie, nå starter snart min.....nedtellingen har begynt ;)

2 kommentarer:

  1. Så utrolig flott genseren ble. Skikkelig fine farger og det gule er prikken over i’en. Ikke rart dere er fornøyd. God sommerferie når den begynner😍

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails