05 september 2019

Festivalhøst

#sponsafestivalpass (Bergen Strikkefestival)

Sommeren er over og festivalhøsten står for dør. Og hva er vel ikke gøyere for strikkere enn høst og strikkefestivaler. JA det er faktisk en ting om du ikke har fått det med deg. 

Det finnes mange festivaler å velge i og jeg har ikke oversikt over alle. Det som forundrer meg er hvorfor alle må være så tett oppi hverandre. Ja visst er de spredt rundt i landet, men vi som er desperate nok etter å kjenne og lukte på garn reiser langt for å få det med oss, eller hva?

Jeg skal foreløbig på to eventer denne høsten.

Først til Røver spøt og kna nå på lørdag, sammen med Christina med boka Strikk til sjarmtroll, hvor hun skal holde et foredrag om boka, og jeg er med som støtte ;) Det skal bli gøy. Dette er jo ikke den typiske strikkefestivalen med marked ect, men strikke relatert absolutt. Vi skal overnatte på Røver Kulturhotell, en øy rett utenfor Haugesund. Få god mat og kan bestille massasje og yoga. Samt strikke og kose oss sammen. Gleder meg.

Dette er samme helga som Oslo Strikkefestival og ikke minst, egentlig jobbehelga mi. Så her har det blitt bytting og trixing for å få det til.....Så kanskje neste år Oslo?? Den står høyt på prioriteringslista mi for senere år....


Untitled


Så tre helger etterpå, også jobbehelga mi...har jeg tatt ferie, for hva gjør man ikke for tradisjonene og det fantastiske miljøet man finner på Bergen Strikkefestival. Har du ikke vert på Trikotasje museet på Salhus utenfor Bergen, så gled deg om du skal dit, og bli litt misunnelig om du går glipp av det. For stemningen man får her skal man lete lenge etter. Det er rett og slett magisk og "hele" strikke insta gleder seg.

Vi har bestilt hotell på "festival hotellet" så her kan det bli strikking i foajeen til de sene nattetimer "weerd i know" Greit når alle særingene samler seg på en plass, da er det ikke vi som blir sære men alle de som ikke strikker....ikke sant?



I Oktober er det Stavanger strikkefestival. Rart hvordan denne også skal havne på jobbehelga mi.....Jeg som er fra distriktet der burde jo iallfall hatt meg en tur..... og om jeg ikke tar feil så var det Festival i Trondheim sist helg. Det skal bli en kald vinter om man ikke har nok garn å holde seg varm med etter denne festivalhøsten...ja om man skal på festival da vel og merke...for det er vanskelig å komme tomhent hjem vil jeg tro....

Skal du på strikkefestival i høst?

Gleder meg til å treffe igjen mange hyggelige strikkere bak IG kontoer og youtube kanaler og alle de hyggelige snapperne fra @vestlandstrikk

Si HEI om vi sees ;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails