20 september 2019

Oslo lue mohair edition

Jeg måtte jo bare prøve meg på mohair edition av Oslo lua.
Tidliger har vi ikke fått tak i Filcolana her på Haugalandet, nå har de endelig fått det i Haugesund på Garnkroa, og dermed ble det en ny runde med dilla på Osloluer.


Untitled


Jeg tenkte å strikke mohair edition i gave til en dame, og la opp i damestørrelse. Jeg fulgt oppskriften og pinnestørrelsen men endte opp med to masker for mye pr 10 cm slik at den ble litt mindre enn den skulle ha blitt. 

Den strikkefastheten, den strikkefastheten.....
Lua endte opp med å bli i størrelse til jentungen. 

Så da var det bare å kjøpe nytt garn og strikke en ny. 
Denne gang uten mohair, for jeg må ærlig innrømme at Tilia ikke falt i smak hos meg, 
den stikker for mye til at det blir behagelig å bruke til lue.


Untitled


Det gikk med et nøste av Filcolana Arwetta og Tilia til mohair edition.


Jeg strikket derfor to nye luer, en turkis og en mørkeblå, en dame og en herre. 

Begge gave, til far min og stemoren min.

Untitled



Håper disse faller i smak når høsten kommer og de skal ut å lufte hunden. 

Disse ble nok en anelse store i mine øyne, da jeg ikke kan huske at barne luene jeg strikket ble såpass store, men litt baggy gjør vel ingenting. 



Untitled

Tre nye Osloluer produsert, jentungen fikk mohair utgaven og hun ønsket ikke lapp på....hvis du kikker på den skjeive lappen, så ja jeg vet det....Haha, maskinen min klikka litt og det ble slik eller håndsøm....så da forblir den sjeiv....på tide med service på symaskinen.....

Untitled
Håper du får ei fin helg, jeg har endelig en frihelg uten store planer, de er det langt mellom!!!
Neste helg er det Bergen Strikkefestival.....Wiiiiiii ;)

Jeg har endel mohair rester fra kid-silk til drops og noe annet tynt garn liggende, så lurer på om jeg skal strikke flerfargede oslo luer av restene.......tenker det kan bli bra, men vi får se ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails