14 november 2019

Perfekt t-skjorte

Endelig en strikka t-skjorte til meg selv, i det beste garnet. 
Pickles merino tweed.

Untitled


Dette garnet er som sagt min storfavoritt. 
Derfor tenkte jeg at jeg kunne lage meg en t-skjorte i dette garnet, 
og det naturlige valget falt da på Perfekt t-skjorte fra Pickles.

Jeg gjorde litt endringer ved at jeg strikket ribb på bolen og på ermene istedenfor løpegang/brettekant. Disse kantene ser jo ganske fine ut men jeg liker rett og slett ikke slike kanter da de ofte bretter seg opp og det blir litt klumpete etter min smak. 


Untitled

Jeg startet med kanten på bolen slik den skulle være, 
men endte opp med å klippe av og strikket ny kant nede med 2r og 2 vr. 
"Fort gjort liksom" men det er enklere enn det høres ut. 

Jeg putter ny pinne i maskene der jeg vil starte på ny og klipper av under. 
Ofte går jeg tilbake en runde manuelt bare for at alt skal klaffe på maskene, 
jeg ender ofte litt skjevt på omgangene rett og slett. 

Untitled


T-skjorten ble ferdig i midten/slutten av september og har ikke blitt mye brukt, jeg hadde den også med til Bergen Strikkefestival, men den ble ikke brukt annet enn til frokost den ene morgenen. T-skjorte vær er det heller ikke nå så den får vente på bedre tider (vårtegn).

Den er iallfall ferdig, det er da en ting ;)

1 kommentar:

  1. Vakker T-skjorten og deilig garnet... ikke så ille - når det venter til våren. Glede er like STOR :-)
    Jeg liker også kanten :-)) herlig.
    Hilsene fra Viola

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails