28 april 2020

Lurifaks kids

Jeg så den nydeligste genser på IG for en liten tid tilbake (ja faktisk mens jeg satt hos frisøren før disse Corona tider, så det begynner vel å bli en stund siden sier etterveksten min.....). 
Jeg så også at flinke @thenorwegiansaga trengte teststrikkere, jeg var derfor snar om å be om lov, og heldige meg fikk teststrikke i str 8 år. 


Untitled

Selv om det ble en forholdsvis dyr genser sånn på impuls, 
så er den jo bare et syn i farger. 
Jeg valgte samme farene som "originalen"

Jeg bestilte garn direkte på nettsiden til Hillesvåg ullvarefabrikk, genialt. 


Gensereren bruker endel farger, men det går lite av hver mønster farge, så om du har liggende 20-30 gram Hillesvåg rester av ulike farger, så tror jeg du klarer deg med mønsteret. 
Spe så på med et nøste av ribbfargen og to nøster hovedfarge. 
Vóla, ny genser til kidden.



Untitled

Garnet var kjempegodt å strikke med og genseren blir passelig tykk og fluffy når den blir vasket. Denne er str 8 år og ble litt stor til 7 åringen min (sier han selv, jeg mener deg går fint med litt stor genser, hihi, men den får ligge til høsten og glede seg til å få vise seg frem ;))

Ser du lurifaksen? (Reven)


Oppskriften finner du her på Ravelry

Genseren er strikket i Hillesvåg Sol og Tinde og finnes her.

Jeg har jo litt rester av konstrastfargene så om jeg sper på med hovedfarge, 
så får jeg en til genser til tantegutten til høsten, det tror jeg at jeg skal gjøre.

3 kommentarer:

  1. Ooo! Nydelige farger! Og litt av en jobb med flere farger i omgangen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ;) Ja den er rett og slett nydelig ;) Blir endel farger ja, men gikk overraskende greit ;)

      Slett
  2. Den var flott! Morsom genser! Happy Knitting!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails