17 april 2020

Sømløs Påskejakke

Jeg er en impuls handler kan man vel si, jeg handler ofte garn på salg, og endrer strikkelista mi i farten.

Derfor endte jeg plutselig opp med Big Fuzz fra Pickles da jeg så de hadde en deilig "gul oker" farge på salg. Jeg brukte funksjonen de har på siden hvor man velger garn, så kommer det opp forslag til oppskrifter, jeg falt for sømløs kort jakke.


Sømløs kort

En sjappstrikka jakke på pinne 10. Jeg må jammen meg skrøyte over garnet også, det er mye bedre å strikke med enn hva det ser ut. Til å være et såpass fluffy og hårete garn, loer det veldig lite og er behagelig å strikke med. Anbefales. Garn og oppskrift finner du her ;)


Untitled


Jakken ble ferdig i palmehelga og var derfor godt brukt i påsken. Selvfølgelig kan den brukes hele året, jeg er bare ekstra gal etter gult i påsketider, selv om jeg egentlig er veldig glad i gult hele året.


Sømløs kort


Påsken 2020 ble en fin hjemmepåske (jobbepåske for min del). 
Så får vi håpe at denne corona krisen vil avta litt etterhvert, det blir endel overtid i helsevesenet i disse tider kan man jo si. 
Garn penger kommer inn ;)

Sømløs

Hadde du en fin påske?

6 kommentarer:

  1. Ser ut som ein god kosejakke i super farge. God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja det er en skikkelig kosejakke ;)

      Slett
  2. Fluffy, fin jakke! Ser for meg at denne er grei å ty til i farten. Liker fargen veldig godt. Påska ble fin. Mye vind, men langfredag var et unntak, og da ble det skitur. Nå er det imidlertid knallvær, og det gjelder å få gått de siste vårskiturene. Planlegger ny tur i morgen. Fortsatt mye snø på fjellet.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Heldigen som har fjellet å ty til. Her er det full vår og nesten sommerstemning, vi nyter ;)

      Slett
  3. Ja, vi hadde en fin påske med fantastisk vær ... veldig rolig og mye i naturen. Barnebarna og barna fikk en pakke, jeg hadde sydd forskjellige ting.
    Du strikket en nydelig jakke. Kosejakke. Og sikker på at det var mye moro med pinner 10. Nydelig garn.
    Jeg tror jeg også starter et nytt prosjekt, jeg har en ny strikkebok som beskriver de tradisjonelle fiskergenser. Kanskje jeg skal gjøre det :-) Mange hilsener til deg. Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ny strikkebok er alltid gøy, kos deg ;)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails