17 mars 2024

Et ferdig prosjek, et opprekket prosjekt.....

 Endelig vår og jeg er like treig som i fjor med å poste noe her. Jaja, travle tider, jeg vet....

Jeg strikker faktisk skremmende lite, så lite at jeg nesten er bekymret for om jeg faktisk husker at jeg elsker å strikke. Jeg kan gå flere dager mellom hver gang jeg rører i strikketøyet. KRISE....

Måtte sjekke nå om jeg faktisk hadde ferdigstilt en lue jeg holdt på med....ikke tatt bilde en gang- hva skjer liksom. Lua tok btw ca noen mnd å strikke......

Jeg skylder på jobb, skole, trening, når jeg endelig kan slappe av orker jeg faktisk ikke strikke engang, bare titte tankeløst på skjermen. MEN det går nok over, kun litt over et år til masterstudiet er ferdig ;)

Untitled

I romjulen gikk jeg med godt mot i gang med en restegarn genser, jeg ble helt hekta på mønteret og strikka så det nesten ble bål av trepinnene, men, ja selvfølgelig blir det et men. I iveren etter å starte på noe restegarn, bruke opp lager, så glemet jeg at i lettlopi oppskrifter må jeg som regel gå opp i pinner for å få rett strikkefasthet. Så jeg startet på noe jeg trodde var en genser til meg selv, men som viste seg å bli aaaalt for liten. Mange år siden jeg hadde noe og 80 i omkrets over brystene iallfall....MEN igjen, positiv som jeg kan være, så tenkte jeg, jaja, jentungen kan få den, eller jeg selger den.


Untitled

Untitled

MEN, igjen

1. jentungen likte ikke fargevalget og tvilte på om hun kom til å bruke denne #ikkeIn

2. Etter å ha handlet mer bunnfarge - ja for jeg klarte selvfølgelig ikke strikke hele i restegarn, innser jeg at det er fremdeles mye arbeid igjen etter mønster.....

3. Mor mi poengterer at  mønsterstrikket er altfor stramt strikka (ja det visste jeg men det strekker seg i vask) og det vil være kjekkere å strikke en til meg selv heller.....

4. Summa summarum. Jeg hører selvfølelig på mor mi- Så jeg bestemte meg for å rekke opp. 

Untitled

Ja, det er ikke første gang jeg rekker opp gensere faktisk. Har du fulgt med her i l.a. de snart 15 åra jeg har holdt på, så vil du kanskje huske den gangen jeg strikka et hestedekken størrelse på kofta mi, eller genseren som lå i skapet et år før jeg rekka den opp igjen og strikka den på ny..... det er nok flere slike eksempler også, om du gidder leite. 


Tilbake til genseren jeg holder på med. Jeg hadde også i iveren i romjula startet på genseren opp ned (siden jeg ikke hadde bunnfarge) og derfor strikka all mønster først. Nå, etter at jeg rakk opp alt, har jeg snart strikket hele ensfargen på bolen i rett vei i oppskrifta, og er snart klar for mønsterstrikk. Ene armen er nesten ferdig også, så egentlig har jeg bare det kjekkeste igjen. Så gjenstår bare dilemmaet da, skal jeg velge litt "finere"farger og få den mer anvendelig? eller skal jeg gjøre restegarn taktikken? Trenering heter vel dette......jeg bestemmer meg ikke helt, slik at jeg ikke trenger å strikke dette helt nå.....

Gleder meg til ferdig genser, får sikkert ikke bruk for den før til høsten igjen, siden hele kuldeperioden snart er over før genseren er ferdig.....


Untitled


Untitled

Men igjen, det er jo snart påske så kanskje hvis jeg hiver inn et gir nå, så har jeg iallfall et koselig påskestrikk om ikke en ferdig genser? Viktig å tenke muligheter ;)

Håper du får ein fin påske, både med og uten jobb. Her blir det helligdagsjobbing ;)

Bilder av lua får bli en annen gang ;)

Ja og hvilken genser er det?
Garn: Lettlopi fra Istex
Oppskrift: Matoaka genser- fra boka Villmarksgensere
Designer: Linka Neumann

2 kommentarer:

  1. Ja, slik kan det gå! Lykke til med fortsettelsen! Stripete restegarnsgenser på pinnene her. Skal ha den under anorakken på skitur har jeg tenkt. Strikker i Kauni på pinner 3,5. Usikker på om den blir ferdig til påske, men her varer skiføret til 1. mai minst.

    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Så spennende, plutselig har du ny genser til påske ;)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails