08 juni 2024

UFO og nytt prosjekt

Når man ikke får ferdig prosjekter før man starter på nye, kaller man dem ofte for UFO er.....ja for de er uferdige objekter som ligger og venter på at du skal få tid og motivasjon til å strikke dem ferdig. 


Genseren jeg viste i forrige innlegg ble raskt en UFO når varmen kom, for tykkt garn og varmt vær er ikke min favoritt kombo. 


I tillegg til mye jobb og liten strikkemojo, så ser jeg for meg at denne kanskje blir liggende til kulden sniker seg på igjen til høsten, ja for vi forventer jo en varm sommer "som alltid".......


Untitled

Men uansett, så klarte jeg endelig å starte på et nytt Pickles prosjekt jeg har hatt garn liggende til en stund. Tror faktisk jeg kjøpte det da jeg vant gavekort hos dem for en god stund siden. 


Er det noe jeg ikke liker når jeg skal starte nye prosjekter, så er det at jeg må sitte å lese meg ihjel på oppskriften. Rekk opp hånden om du er enig.....i grunnen liker jeg ikke så godt å lese i oppskrifter om jeg skal være ærlig, for det tar fokuset bort fra skjermen jeg ser på mens jeg skal strikke...


Men for å følge oppskriften så må jeg selvfølgelig lese, jeg er ikke noe strikkegeni som bare kan strikke uten oppskrift. Etter mye om og men har jeg da endelig fått god gang på prosjektet og har kommet til at man strikker rundt, og DA blir jobben mye lettere (ergo mindre lesing i oppskrift). Men det har tatt noen uker å komme hit........


Untitled


Jeg ser at jeg startet på Nordagenseren i slutten av april, i slutten av mai var jeg kommet et godt stykke nedover brystet (strikkes ovenfra og ned) og her om dagen fikk jeg endelig samlet prosjektet til å strikke rundt og rundt......ting tar tid. Kanskje blir den ferdig i løpet av sommeren, eller kanskje blir den en UFO.....


Tynt garn og tynne pinner, men håper den blir fin ;)


Garn: Pure Wool

Oppskrift: Nordagenser fra Pickles



Siste eksamen levert i dag, nå er "bare" masteroppgaven igjen, og den starter vi med i høst. Så kanskje jeg får litt strikketid i sommer ;) 

Snart ferietid ;)




1 kommentar:

  1. Dette prosjektet ser da riktig spennende ut! Lykke til med fortsettelsen! Når noe går litt trått her hos meg, pleier jeg å strikke f.eks. 5 omganger hver dag i en periode, og plutselig blir det 10 en dag og da går det unna i en viss fart. Bare prøv!

    Riktig god helg!

    Klem Ingunn

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails