02 juli 2024

Feriehekling

Sommerferien er i gang og den nytes til det fulle. Vi har allerede vert en liten tur på sørlandet, og prøvd å få litt varme og sol borte fra vestlandet ;) Med delt hell, men noen grader varmere og shorts vær er godt nok for oss tydeligvis....

Selv om strikketøyet ble med på tur fristet det lite å strikke, da jeg var på garnsafari i Grimstad måtte jeg kjøpe meg et stort fargeskiftende garn nøste og en stor heklenål. 


Hekling


I flere uker ha jeg egentlig hatt et enormt heklesug om det kan kalles det. Jeg heklet endel tepper når ungene var små, og jeg elsker det. Men som mye annet, dabber det av ettersom behovene endrer seg med alder. Men lysten til å hekler er større enn til å strikke for tiden, ja så da ble det et hekle prosjekt på måfå. 

Bestemorruter slår aldri feil og er i vinden som aldri før, tydeligvis i jakker og gensere, jeg er ikke helt tilbake dit enda, men kanskje et putetrekk eller en liten fargerik veske?

Fargeskiftende garn er gøy, mindre tråder å feste og like spennende å se hvilken farge som er neste.

Så får vi se hva det ender opp som....jeg ville ha veske, jentungen pute......


Hekling


Garn: 100g Cloud merino exstrafine fra Lang Yarns 

Heklenål: Drops Circus nr 7


Så blir spørsmålet, skal jeg ta med et nytt hekleprosjekt til varmen, eller skal jeg ta med genseren fra forrige innlegg og håpe jeg får strikket noen runder på flyturen til Spania, for en uke i varmen generere lite strikketid er min erfaring, men likevel utenkelig å reise uten strikketøy....iiiik.


Håper du får en fin juli med og uten ferie/sol og hvor enn du er i landet/utlandet. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails