25 november 2010

Baby Thorpe

Jentungen har fått seg ny lue, jeg har leitet rundt på Ravelry etter en tøff lue. 
Da det lille hun har av strikkeluer enten er blitt for lite eller ikke passer enda!

Jeg endte opp med Thorpe
og har gjort den om til baby størrelse ved å bruke tynnere garn og pinner. 



Lua er kanskje litt guttete i fasongen? 
Men likte veldig godt passformen på denne ;)
Henger godt på hodet og dekker godt på ører og hals



Jeg feilberegnet lengden på luen og den ble litt liten. 
Etter en dags bruk fant jeg ut at jeg skulle rekke opp,
 og strikke en lengre rillekant. 

For det geniale med denne luen, er at den er strikket ovenfra og ned ;)

Som sagt så gjort, jeg rekket opp heklekanten og øreklaffene.

Litt tiltak, men bedre at luen blir brukt enn at arbeidet skal være forgjeves, 
eller hva?
Jeg strikket så rillekanten nesten dobbelt så lang som utgangspunktet, 
 nå står luen som et skudd ;)



Garnet jeg har brukt er Rowan Pure Woll 4 ply, som jeg vant på Vilma sin giveaway,
jeg er kjempefornøyd med garnet, det er så mykt og godt å strikke med ;)

Jeg har brukt pinne nr 3.5 og heklenål 3.5 
Kanten rundt er laget av fastmasker. 
Snorene er 65 luftmasker ned,
 med en kjedemaske i hver luftmaske på tilbakeveien.

Det gikk med 27 g herlig ull.

For litt mer detaljer om hvor stor den er laget i forhold til oppskriften, 
sjekk ut her

5 kommentarer:

  1. Du strikker så mye fint! Kjempetøff lue og kjekt at du deler oppskrift. Synes det er så vanskelig å finne fine barnelueoppskrifter. Ja, og søting inni lua også ;)

    SvarSlett
  2. Lua var kjempesøt, jeg syns ikke den var guttete.

    SvarSlett
  3. Søt lue! Ser ut som at den sitter helt perfekt ja :)
    Jeg liker fargen kjempe godt - lekker!

    SvarSlett
  4. Det så ut som ei god lue! :) Ingenting er like godt som strikka-luer i deilig ullgarn.

    SvarSlett
  5. Kjempefin lue!
    Enig at Thorpe blir litt guttete, jeg gjorde nylig et forsøk på å bytte ut rillene med perlestrikk. Det var ikke lurt - vel det ble jo en lue, men den ser litt ut som en boksehjelm. Ikke så mye å vise frem;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails