17 februar 2016

Bukser med ribb

Jentungen fikk akutt mangel på bukser her på senhøsten i fjor, det endte med at jeg rotet frem noe fleece, velour og ribb og sydde bukser til en forandring.

Jeg sydde tre bukser i en fei en kveld, men ribben lot vente på seg en stund. Først laget jeg ferdig èn rosa fleece bukse til henne. Ribben tok like lang tid som å sy alle buksene, da den var sydd gadd jeg ikke begynne på de to siste (tida strakk vel ikke helt til heller).

Bukser med ribb
Velourbuksen

Buksa ble brukt vel og lenge og de to halvferdige buksene gnagde på samvittigheten lenge før jeg orket å dra dem frem igjen. Men når jeg endelig fikk fingeren ut så ble både jentungen og jeg fornøyd.

To fleecebukser og en bukse i velour, med ribb i ben og liv. Perfekte barnehagebukser. Mønsteret har jeg brukt mange ganger før og heter Moira og er kjøpt på Kreativ for noen år tilbake. Det er en skikkelig sleng modell men jeg har kuttet den litt i sidene nede på føttene.

Bukser med ribb
rosa og lilla fleece, velour til høyre

Det skal vel bli en stund til hun mangler bukser igjen vil jeg tro, foruten at hun da vokser utav dem.
Nå har eldstemann også begynt å mase om at jeg må lage lik til han, da de jeg har laget tidligere har blitt for små, kanskje ønsket går over men jeg har liggende fleece i rett farge. Greit å kvitte seg med litt stoffrester da.....

Bukser med ribb

Btw, så holder gubben på og innrede den gamle delen av kjelleren i huset. Vi har totalrevovert og bygget på huset, men den gamle kjelleren står fremdeles halvvferdig. Nå lukter det endelig eget hobbyrom til meg ila året (syrom) til å samle både stoffer og garn i. Jeg syr jo ikke så mye lengre, men kanskje det tar seg litt opp igjen når jeg får eget rom. Uansett har jeg så mye "rot" at det er greit med eget rom til dette ;) Dette har stått på ønskelista lenge, så gjett om jeg gleder meg. Har begynt å innrede det i hode mitt, så gode hobby/syromtips tas i mot med takk ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails