31 desember 2017

Godt nytt Strikkeår

Tenk årene flyr virkelig, nå er det nyttår igjen. Jeg har vert litt sløv med bloggingen i år, men når jeg ser tilbake. Har det ikke vert noe dårligere enn typiske andre labre år….


Jeg er ikke så god på kavalkader som Monstermønster, ta en titt om du liker statistikker, det er like kjekt å lese hvert år. Jeg skal for første gang prøve meg på en liten oppsummering selv, for å se hva jeg faktisk har laget….


Ifølge Knitmeter har jeg strikket  13370 meter i år…..

Skjermbilde 2017-12-31 kl. 14.21.48


I en kake på totalt strikket ser det jo ikke så aller verst ut 10 gensere og 11 luer utgjør 33% og 37%.

Skjermbilde 2017-12-30 kl. 11.45.40


Under ser du totalt av voksenplagg, da ser det noe mer labert ut. Men 5 gensere til meg selv må jeg vel kunne si meg fornøyd med….. Selv om ikke alle er tatt i bruk….. Riddarien skal jeg selge (ble for stor), stella har jeg ikke bestemt meg for enda (får se til våren hvordan den passer) Jeg har også strikket en selvkomponert jakke som ikke er med i beregningen, da den ble litt miss…. Sjalet ble startet i 2016, men ferdigstilt i januar 2017, siste vott holder jeg på med as we speak, så da teller jeg det med her, kun tommelen igjen som skal gjøres nå….


Skjermbilde 2017-12-30 kl. 11.26.11



I januar 2017 skrev jeg blant annet at jeg ville få nye garn bekjentskaper, ferdigstille sy rommet og hekle ferdig et teppe….
Jeg har prøvd mye nytt garn i år, sy rommet står ferdig, det er lite sying men hobbyrom/kontor kan man kalle det.
Bare mitt rot - helt fantastisk!
Teppet ligger fremdeles som en UFO, faktisk to hekletepper er evighets ufoer og et nytt strikketeppe er også ufo for året. Eirajakken min er heller ikke ferdig, så den gå inn i nyåret som UFO den også….. Egentlig har mye av planene blitt ferdige, heldigvis. Største lykken er selvfølgelig eget hobbyrom.

Festivalhekta?
Jeg fikk dratt til min første Strikkefestival i år, i Bergen, anbefaler alle som har anledning til dette å ta seg ein tur. Jeg vil tilbake til Bergen i 2018, og håper også på en tur til Edinburg Yarn Festival i mars, det er ikke helt bestemt enda, men frister veldig. Sjekk her om du vil lese om den. Kom gjerne med hotell og reisetips om du har vert der før. Jeg vil jo selvfølgelig også reise og se litt Outlander locations i samme slengen om vi får det til, har du ikke sett serien enda? anbefaler den sterkt, (ligger både på netflix og viaplay)

Favorittgarn i 2017?
Som alltid nøstebarn, det har vert med meg fra starteten av strikkekarieren…… Lettlopi er deilig grovt garn, men 3 tråds fra Rauma som ble nytt bekjentskap helt på tampen av året nå, må jeg si er en fryd å strikke med. Det skal bli mer votter tror jeg, takket være Eli fra Skeindeer Knits podcasten på YouTube, har jeg endelig fått et spark bak. Votter har vert planer i mange år egentlig, men aldri funnet   oppskrifter med tykke nok pinner for meg.


Hva ser jeg for meg at jeg vil jeg strikke i 2018?
Hvis jeg ser på Ravelry kø en min så ligger det både luer, gensere av mange slag, de har ligget der en stund. Køen bli stadig endret og omprioritert
Men utenom denne køen ser jeg for meg i tilfeldig rekkefølge…..

- Sjal (selv om jeg ikke er noen sjalperson, så vil jeg strikke meg minst et).
- Votter både til meg og ungene….
- Sokker
- Tunika/kjole til jentungen
- Leggvarmere
- Gensere
- Bukser
- Romper (babypresang)

Så får vi se hvordan 2018 blir - jeg er klar (i pøsregn)



Takk for et flott 2017 - Måtte 2018 bli enda bedre
Bloggen blir 10 år i 2018, dette må jo feires. Hvordan har jeg ikke klekket ut enda….

Vent å se….




GODT NYTT STRIKKEÅR ALLE SAMMEN

Her er en liten visuell oppsummering av storplaggene i  2017
Popcorngenser Riddari Frøkenvinterseilergenser Dipdye Dipdye Løvli Perlespisskjørt Singlet B6921E9E-EF5C-43EF-9EE0-2757D971A0C1 Ingendikkedarer Eira jakke Perler i fleng Perlespissgenser Stella Seleshorts med lommer Kalinkaromper

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails