28 september 2019

Bergen Strikkefestival

#sponsafestivalpass


Untitled


Endelig er helga her, Bergen strikkefestival er i gang. 

Vi koser oss masse, treffer hyggelige damer fra strikkeinsta, strikker, drikker litt øl, vin eller brus og kaffe. Prater om garn og prosjekter. I går var vi 16 stk i regi av @vestlandstrikk som var ute og spiste før festivalen åpnet, knallkoselig å få snakke med alle man se på IG. 

I dag skal vi på markedet, og vi gleder oss, her skal vi klemme og lukte på allslags nydelig garn. Garn man finner på festival er ikke det typiske butikk garnet. Her er det håndfarget, spettet, naturlig ull, utenlands ull, norsk ull. Ull laget med kjærlighet for håndverket.

Det finnes så utrolig mye flott garn og det er like vanskelig å velge hva man vil ha med seg hjem. Gleder oss til å se årets utstillere.

Eg har vert så heldig å få sponsa festivalpass i år og det er jeg evig takknemlig for, det innebærer nemlig at jeg kanskje kan få med meg litt mer garn hjem uten veldig dårlig samvittighet? Eller?


Untitled
Pickles damene og Farge Dagny hadde foredrag fredag kveld.

Hva gjør man på strikkefestival?Vi oss med garn, strikketøy, mat, drikke, foredrag, nye og gamle bekjentskaper, quiz, atmosfæren i dette fantastiske museet og ja vi bare nyter hvert minutt til det fulle. Det finnes også workshops man kunne melde seg på. Vi valgte å bare nyte selve markedet, foredragene og vennskapene dette året og droppet workshops, tida går så fort.

Er du i området Bergen, så kom deg ut til Salhus og snus på litt garn, det er såååå verdt det og du kommer ikke til å angre. 

Untitled
Det meste skjer på Spoleloftet som det heter. 

Jeg er ikke så rutinert at jeg klarer å bestemme hva jeg skal kjøpe på forhånd, jeg vet verken hva jeg vil lage eller hvilket garn jeg vil ha. Det jeg vet, er at det må brukes, og jeg vil ikke kjøpe garn som blir liggende for lenge. Det er garnet for "precious" til ;)

Jeg stoler på intuisjonen og handler på impuls, haha, like spennende hver gang.

Følg med på IG @Komadyret på story fra festivalen.

Sjekk ut Bergen Strikkefestival på nett for å se hvilke flotte utstillere de har i år. Kom på marked om du er i området, det er fantastisk gøy;)

Etter festivalen skal dere få se fra markedet og enda flere bilder fra festivalen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails