12 oktober 2019

Hvordan det gikk på Bergen strikkefestival...

#Sponsafestivalpass
Da har jeg fått landet litt etter Bergen strikkefestival, jeg har hatt det ganske så hektisk de siste ukene.

Jeg gikk rett fra døgnvakt til festival, så til nattevakt, for så å reise en uke på jentetur til Spania med jentungen. Her fikk jeg selvfølgelig slappet av og vi koste oss masse i varmen. Men når vi kom hjem, var det rett på 4 netter. I dag kommer endelig en etterlengtet fridag med null planer, foruten at jeg snapper for @vestlandstrikk. Så nå får jeg endelig tid til å sette med ned med mac en og gå igjennom bilder og få laget et lite innlegg fra Bergen Strikkefestival. 

For dere som følger med på Instagram, så har dere fått en liten sniktitt der. Hva som ble årets "fangst" skal jeg vise under. 

Helga i Bergen var knallgøy, jeg reiste som tradisjonen er, sammen med Christina med @rillestrikk_com, vi booket oss inn på "festivalhotellet" dette året og der fikk vi treffe nye og gamle IG venner og den herlige gjengen fra @vestlandstrikk. Vi kjørte sammen med @floetre som kjørte fra Stavanger området og plukket oss opp på veien. 

Vi startet fredagen med å møtes til middag før festivalen, her fikk de av oss som ikkje kjente hverandre fra før hilse på hverandre. Vi spiste og koste oss i Bergen før vi tok maxitaxi til festivalen på Salhus hvor vi var med på åpning, quiz, foredrag og konsert. Helaften rett og slett med litt godt i glasset og strikketøyet i fanget. 

Vi var ganske trøtte når vi kom på hotellet og vi sov såpass frempå på lørdagen at vi misset frokosten på hotellet (bommert). Vi klarte å skrape sammen noen rester da....hehe.

Vi ruslet en liten shopperunde i Bergen sentrum før vi tok buss til festivalen på lørdagen, da var dagen allerede godt i gang og mange hadde allerede vert der siden kl 10. (tror vi kom ca i 13 tiden eller noe slikt). Her var vi hele dagen hvor vi vekslet mellom market, kafe hvor man sitter og strikker/snakker/spiser, til å høre på ulike foredrag. 

Vi var ganske seine til hotellet på lørdagen og vi hadde spist nydelig mat på festivalen så vi ble ikke med ut på middag denne kvelden, men slappet litt av på hotellrommet og i lobbyen med en strikkegjeng før vi gikk ut for å møte noen av de andre til en øl og to eller tre..... Kan si det ble litt mer enn planlagt så vi var ganske så slitne på søndagsmorgen når vi hadde vert hjemme kl 03 og skulle opp til frokost som sluttet kl 10. haha. Lesson learned. Men fytti for en gøy kveld. Hashtaggen #ikkestrikkbar ble vel brukt her og den lo vi godt av i løpet av kvelden. 

Vi kom oss tidligere til festivalen på søndagen for vi skulle tross alt reise hjem på ettermiddagen. Vi var så heldig å få skyss til Bergen fra Salhus, hvor snille @knitdontnuke som jobbet som frivillig skulle kjøre @vaskavullaknit til flybussen. @rillestrikk_com, @floetre og jeg fikk sitte på til Byen slik at vi sparte en godt del tid i forhold til buss. Så var det avgårde til bilen til Trine @floetre og kjøre sørover de 3-4 timene det tar til Karmøy fra Bergen. 

Markedet ble trålet flere ganger iløpet av lørdagen og søndagen. Det er mange stander og myyyyye nydelig garn. Jeg hadde jo ingen konkrete planer på forhånd, så planen var å kikke flere ganger og kjøpe garn til prosjekter jeg kom på i farten, inspirert av garnet. Det fønket i år også. 

Jeg har kjøpt garn til to gensere og sokkegarn nok til x antall sokker. Maskemarkører og et skinn målebånd/armbånd (som egentilig er uhorvelig dyrt), men så verdt det når det blir en suvenir fra festivalen, det er allerede mye brukt. 

Bilderas kommer her.....


Bsf
Foredrag med Pickles

Bsf
Konsert med Sigrid Moldestad


Bsf

Koselig på loftet i Trikotasjemuseet

Bsf


Bsf
Nydelige originale lokaler

Bsf


Bsf
Fabel knitwear sitt nydelige garn.

Bsf
Nydelig garn fra Fjord Fibres

Bsf
Annes Muscari sitt nydelige garn og maskemarkører.

Bsf
Fangst fra Festivalen ;)

Bsf
Garn fra Fjord Fibres

Bsf
Garn fra Spøtegarn


Bsf
Kule markører fra @i_alt_stresset og @annesmuscari 
og Wrist ruler kjøpt hos @aknitstory

Bsf
Pickles hadde stand på festivalen for første gang og det ble godt mottatt. 
Jeg måtte jo ha med favoritt garnet mitt.

Bsf
Museumsbutikken på Trikotasjemuseet, markedet er opp trappa jeg står i.

Bsf
Markedet
Bsf
Koselig og fullt rundt bordene under foredragene.
Untitled

Bsf
Nydelige rekvisitter på festivalen

Bsf

TAKK for i år Bergen strikkefestival, vi gleder oss allerede til neste år ;)
Det er bare å begynne å spare folkens ;)

1 kommentar:

  1. Herlighet så artig dette høres ut. Inspirerende bilder av lekkert garn! Denne helga var sikkert verdt hver krone. Takk for koselig blogginnlegg!

    Fortsatt god mandag fra Ingunn

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails