22 desember 2019

Cumulus bluse

Jeg har lenge hatt liggende Angora garnet til Pickles, dette var noe jeg hamstret en gang de skulle selge det ut og det har nok ligget over 1,5-2 år i lageret før det endelig kom på pinnene. 

Untitled

Tidligere har jeg strikket to popcorn gensere til jentungen  en i 2015 og en i 2017, et veldig deilig garn.

Jeg tenkte lenge om det kunne passe å strikke Cumulus blusen i dette garnet og tok endelig mot til meg og tok sjansen. Og jammen gikk det også. Genser oppskriften finner du hos PetiteKnit. 

Jeg startet på genseren i begynnelsen av September, den var med meg en langhelg til Malta, samt til Bergen Strikkefestival og en liten måned etterpå, mens jeg var i Spania satt jeg og strikket den gøye icord kanten på genseren. En bereist genser med andre ord, samt med gode minner i prosessen.

Cumulus

Det gikk med litt under 6 nøster av Angoraen (25g pr nøste) så det vil si litt under 150 gram for EN genser, det er lite og fjærlett. 

Garnet er slik at det puffer seg litt, det vil si at selv om den er strikket på passe "tykke" pinner som pinne 4, blir den ikke så lett gjennomsiktig da garnet bygger endel. Alle kantene avsluttes med Icord kant, en gøyal måte å avslutte et strikketøy på. 

Nå nærmer det seg jul og "ferien" har snart startet for meg 
(ferie for meg er når jeg kommer til Fitjar). 


Begynner du å bli klar til jul? 
Det er tross alt bittelille juleaften i dag ;)

1 kommentar:

  1. En kjempefin genser i den flotte fargen! En slik genser kunne jeg tenkt meg. Så lett og behagelig den må være!

    God jul fra Ingunn som er sånn passelig i rute.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails